اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اجرای کنترل نامحسوس سرعت در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان‌وبلوچستان از اجرای کنترل نامحسوس سرعت خودروها در شهرهای این استان خبر داد.

اجرای کنترل نامحسوس سرعت در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، ستار رحمانی اظهار داشت: طرح برخورد قاطع با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره‌آمیز باعث برهم زدن نظم ترافیکی در خیابان‌های شهر می‌شوند به صورت جدی برگزار می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح و بر اساس ماده دوم قانون راهنمایی و رانندگی با وسایل نقلیه شخصی و با تجهیزات الکترونیکی «دوربین‌های نصب شده در سطح شهرستان‌ها» در تقاطع‌ها و خیابان‌های اصلی شهرها به طور غیرمحسوس سرعت تمامی وسایل نقلیه کنترل می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این طرح با رانندگانی که در ساعات پایانی شب به صورت گروهی با حرکات نامتعارف، دور زدن درجا، سرعت و سبقت و عبور از چراغ قرمز و تیک‌آو و با ترمز در جا دست به حرکات مخاطره‌آمیز می‌زنند برخورد می‌شود.

رحمانی گفت: در این طرح پس از ثبت مشخصات خودرو متخلف و بررسی آدرس و مشخصات مالک خودرو، برگ احظاریه به درب منازل این افراد ارسال خواهد شد و در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های قضایی دستور توقیف این‌گونه خودرو ها در سیستم شماره‌گذاری پلیس صادر خواهد شد.

وی با توجه به اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود افزود: در مرحله اول برابر بند دال ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودروهای متخلف پس از مدت 72 ساعت توقیف و پرداخت خلافی‌های معوقه و ارائه مدارک و اسناد مالکیت ترخیص می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مرحله دوم به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی «هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف و با تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب کار بازدارد از حبس سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد» و راننده متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رحمانی با اشاره به دستور دادستان استان در زمینه اجرای این طرح گفت: خودروهایی که پلاک آنها تقلبی یا دستکاری ارقام شده باشد به پارکینگ منتقل و به مدت یک ماه متوقف و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی گواهینامه آنان سه ماه ضبط و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/75002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول