اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشت خلال غذای لذیذ کرمانشاه

خبرگزاری فارس: خورشت خلال یکی از غذاهای سنتی کرمانشاه است که طعمی دلپذیر و ظاهری اشتهاآور دارد.

خورشت خلال غذای لذیذ کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پختن غذا یکی از موضوعاتی است که در زندگی انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته است و شیوه‌های پختن غذا و نوع خوراک مردم هر منطقه ممکن است با منطقه دیگر متفاوت باشد.

غذاهای سنتی هر منطقه برای مردم مناطق دیگر جالب است؛ در ایران نیز تقریباً تمام اقوام و مناطق علاوه بر غذاهای مشترک غذاهای سنتی مختص به خود را دارند.

در استان کرمانشاه نیز در کنار آداب و رسوم، مناطق تاریخی و دیدنی، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی پخت می‌شود و کرمانشاهیان برای پذیرایی از میهمانان از این نوع غذاها استفاده می‌کنند.

خورشت خلال یکی از غذاهایی است که به صورت سنتی در کرمانشاه پخت می‌شود و با ظاهری اشتها‌برانگیز، هر بیننده را به خوردن ترغیب می‌کند.

خورشت خلال از گوشت گوساله به صورت قطعات ریز و کوچک، خلال بادام درختی، زرشک سیاه، رب‌گوجه‌فرنگی، روغن حیوانی، زعفران، پیاز سرخ شده، لیمو امانی، نمک، زردچوبه و ادویه تهیه می‌شود.

خورشت بامیه نیز از دیگر غذاهای محلی کرمانشاه است که طرفداران بسیاری دارد و از بامیه سرخ شده، گوشت سفید، رب‌گوجه‌فرنگی، قوره شور، نمک، روغن حیوانی، زردچوبه، پیاز و ادویه درست می‌شود و بانوان این دیار با سلیقه خاص به پختن آن اقدام می‌کنند.

دنده‌کباب که از گوسفند تهیه می‌شود از غذاهای معروف و لذیذ کرمانشاهیان است که در رستوران‌های اطراف منطقه تاریخی و گردشگری طاقبستان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول