اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کار در هرمزگان خبر داد

پرداخت 58 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از زمان ابلاغ سهمیه سال‌جاری مشاغل خانگی (اواخر شهریور91)، تاکنون 58 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان این بخش در استان پرداخت شده است.

پرداخت 58 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرمزگان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی، سال گذشته پس از گیلان رتبه دوم را کسب کرد و امسال نیز با تلاش همکاران، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تاکنون توانسته این رتبه را حفظ کند.

وی، سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی استان در سال‌جاری را 500 میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: طرح‌های مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 301 میلیارد و 740 میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شده که متقاضیان برای دریافت تسهیلات پس از تکمیل پرونده می‌توانند به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

به گفته مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تسهیلات مشاغل خانگی بین سه تا پنج میلیون تومان به هر نفر بر حسب طرح آنها تعلق می‌گیرد که وام‌های پرداختی شامل طرح‌های کشاورزی، دامداری، شیلات، صنایع دستی و... است.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استان هرمزگان به واسطه مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت در حوزه جامعه کارگری و به ویژه توسعه امر ورزش روند صعودی خوبی را طی کرده است، گفت: در این راستا زمینه فعالیت‌های ورزشی نیز برای کارگران فراهم شده است.

وی افزود: توسعه فضا و ایجاد سالن‌های ورزشی ویژه کارگران در شهرستان‌های این استان زمینه را برای استفاده کارگران از امکانات مناسب ورزشی در طول سال فراهم کرده که این امر نه تنها موجب افزایش نشاط در جامعه کارگری شده بلکه نشان از ارج نهادن دولت به جامعه کارگری و عنایت به نیازهای این قشر از جامعه است.

راستی به تحول در زیرساخت‌های ورزشی استان اشاره و اضافه کرد: در دومین سفر هیئت دولت به هرمزگان، احداث هشت سالن ورزشی کارگری در هشت شهرستان هرمزگان مصوب شد که هم اکنون احداث این مجموعه‌ها آغاز شده و مجموعه ورزشی کارگران بندرعباس نیز با احداث استخر و سالن بدنسازی توسعه می یابد.

انتهای پیام/88001/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول