اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز علمی وکاربردی ورزش و جوانان زنجان خبر داد

راه‌اندازی دانشگاه تخصصی رشته‌های پایه ورزشی در زنجان

خبرگزاری فارس: نخستین دانشگاه تخصصی ورزش کشور در 3 رشته در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دانشگاه تخصصی رشته‌های پایه ورزشی در زنجان

ذبیح‌الله تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه علم‌آموزی و ارتقای سطح علمی لازمه جامعه کنونی است با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان نخستین دانشگاه علمی وکاربردی ورزش و جوانان در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به پیگیر‌های خود در این زمینه افزود: با توجه به برگزاری کارگروه‌های تخصصی میان وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه علمی وکاربردی تهران مجوز سه رشته ورزشی به زنجان داده شده است تا در بهمن‌ماه امسال دانشجو بپذیرد.

سرپرست مرکز علمی وکاربردی ورزش و جوانان استان زنجان در مورد دانشگاه‌های علمی وکاربردی ورزش و جوانان تاسیس شده در سطح کشور گفت: این دانشگاه‌ها تنها در رشته‌های تکواندو، باستانی و کونگ‌فو راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها سه استان زنجان، یزد و قزوین دانشگاه علمی وکاربردی ورزش و جوانان دارند و در زنجان به صورت تخصصی رشته‌های پایه آمادگی جسمانی، شنا و دوومیدانی راه‌اندازی شده است.

تاراسی خاطر‌نشان کرد: در این دانشگاه سه رشته مذکور به صورت تخصصی آموزش داده خواهد شد تا در پی آن مربیان خبره‌ای را به جامعه تحویل دهیم‌.

وی در مورد نحوه برگزاری و ثبت‌نام در این دانشگاه گفت: ثبت‌نام در این دانشگاه همچون سایر دانشگاه‌های علمی وکاربردی کشور است که دفترچه آن در اوایل زمستان توسط سازمان سنجش کشور منتشر می‌شود.

سرپرست مرکز علمی وکاربردی ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در این دانشگاه تمهیدات ویژه‌ای برای شاغلان در نظر گرفته شده است، افزود: در دفترچه‌ای که امسال صادر خواهد شد به صورت پودمانی در مقطع کاردانی ناپیوسته از افراد ثبت‌نام می‌شود و برنامه‌های کلاسی آن منطبق با شرایط شاغلان وضع می‌شود که حتی‌المقدور زمان برگزاری کلاس‌های مربوطه در روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعات غیر اداری بوده، ضمن اینکه شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌های آزاد کمتر است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه نیازمند فضای مناسبی برای آموزش است، گفت: مکان راه‌اندازی این دانشگاه هم‌اکنون در حال بررسی است و به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم؛ گزینه پیش‌فرض کنونی ما مجموعه اداری مجموعه ورزشی 15 خرداد زنجان است.

انتهای پیام/2308/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول