اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ سودآوری گردشگری سلامت با ارزآوری صادرات برابری می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری سلامت ارزآوری بالایی دارد و نرخ سودآوری آن با ارزآوری صادرات یکسان است.

نرخ سودآوری گردشگری سلامت با ارزآوری صادرات برابری می‌کند

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: واقعیت امر این است که قسمت عمده درآمد در ملل مختلف در بخش خدمات است.

وی افزود: هر کشوری و منطقه‌ای به تناسب داشته‌ها و ظرفیت‌های خود به ارائه خدمات می‌پردازد و عمده این فعالیت‌ها، خدمات عمده در توسعه گردشگری است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه گردشگری سلامت اساسی‌ترین راهکار ارزآوری کشور در منطقه است، خاطر نشان کرد: گردشگری جنبه‌های مختلفی دارد، تاریخی، تجاری، مذهبی و آموزشی که هر کشور و منطقه‌ای بنا به ظرفیت خود در آن حوزه به جذب توریست و گردشگر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در ایران و به ویژه مشهد مقدس با وجود مضجع شریف علی‌بن موسی الرضا(ع) و وجود بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی با تجهیزات مدرن پزشکی می‌توان گام بلندی در عرصه اعتماد‌سازی ملل همجوار به پزشکان متخصص از بعد درمان و هم‌چنین ارزآوری نهاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتغال‌زایی در گردشگری عنوان کرد: گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت از حیث جایگاه علمی ایران در منطقه و کشورهای جهان اسلام روند رو به رشدی داشته و در مسیر افزایش ارزآوری شاهد افزایش اشتغال‌زایی در کشور نیز هستیم.

وی ادامه داد: پدیده گردشگری سلامت یا همان تورریست پزشکی در ارزآوری، نرخ سودآوری آن با ارزآوری صادرات برابری می‌کند.

حسن‌نژاد با اشاره به نقش مهم آموزش در جذب گردشگر پزشکی یادآور شد: با توجه به اینکه کشورهای همسایه و همجوار ایران اغلب جنگ‌زده و توسعه نیافته بوده و از سهم پائین در آموزش برخوردار هستند باید در امر گردشگری سلامت بعد آموزش را نیز تقویت کرد.

وی بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد را به عنوان یکی از بیمارستان‌های توریست پزشکی‌محور توصیف کرد و گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت با حضور کشورهای اسلامی در این بیمارستان در ترویج و تبیین گردشگری سلامت و ارائه راهکار در جهت جذب توریست در این محور تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کنفرانس فرصتی برای تبادل ایده و نظر برای دستیابی به راهکارهای علمی و عملی ارتقای گردشگری سلامت در کشورهای جهان اسلام است.

وی نقطه قوت گردشگری سلامت در ایران را وجود پزشکان و متخصصان حاذق و متعهد دانست و افزود: تجهیزات تنها ملاک ارتقای بعد پزشکی یک کشور نبوده چرا که می‌توان تجهیزات پزشکی را وارد کرد اما نیروی انسانی و پزشکان متخصص سبب جذب گردشگر سلامت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری سلامت در ایران از چند جهت مقرون به صرفه بوده که از مهم‌ترین آنها هزینه‌های متعادل و متناسب اقامتی است.

حسن‌نژاد ایران را پس از ترکیه سرآمد پیشرفت علمی و تجهیزات پزشکی دانست و اظهار داشت: برای نتیجه‌دهی بهتر و بیشتر و دستیا‌بی به راهکار‌های عملی و علمی در این کنفرانس باید شاهد حضور تلفیقی جامعه پزشکی و بخش‌های مرتبط با توریست باشیم.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول