اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه خبر داد

برخورداری 58 روستای بشرویه از آب آشامیدنی سالم

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه گفت: در حال حاضر 58 روستای شهرستان بشرویه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

برخورداری 58 روستای بشرویه از آب آشامیدنی سالم

علی حیدرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: امسال 9 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک و مدیریت بحران برای اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی بشرویه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 58 روستای این شهرستان با 2 هزار و 562 خانوار معادل 9 هزار و 255 نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه افزود: 18 روستای این شهرستان با 281 خانوار جمعیت از آب آشامیدنی محروم هستند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

حیدرزاده تصریح کرد: هم‌اکنون شاخص آبرسانی روستایی در این شهرستان 77 درصد است که  تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های مختلف شاخص آبرسانی روستایی بشرویه را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک کیلومتر خط انتقال فرسوده روستایی تعویض شده است، اظهار کرد: برای اجرای این عملیات 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

*هدررفت 25 درصدی آب در روستاهای بشرویه

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه اضافه کرد: همچنین 2.5 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده روستایی این شهرستان تعویض شده است که در این راستا مبلغ 690 میلیون ریال صرف شده است.

حیدرزاده از هدررفت 25 درصدی آب در روستاهای بشرویه خبر داد و گفت: این میزان هدررفت نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته که عامل آن تعویض خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع فرسوده و تعویض کنتورهای خراب مشترکان است.

وی، قدیمی بودن شبکه‌های توزیع، فرسودگی خطوط انتقال آب و عدم اعتبارات کافی برای بهسازی شبکه‌های روستایی با توجه به وسعت و حوزه عملیاتی آب و فاضلاب روستایی را از بیشترین مشکلات در این حوزه عنوان کرد.

انتهای پیام/69006/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول