اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قاین:

پژوهش نیروی محرکه توسعه هر کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قاین گفت: پژوهش یکی از نیازهای اساسی و نیروی محرکه برای پیشرفت و توسعه جامعه و کشور محسوب می‌شود.

پژوهش نیروی محرکه توسعه هر کشور است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با هفته پژوهش، اظهار کرد: اسلام انسان‌ها را به تحقیق و پژوهش در همه مسائل تشویق و ترغیب می‌کند چرا که با استفاده از تحقیق و پژوهش به واقعیت‌ها می‌رسیم.

وی با اشاره به ضرورت تحقیق و پژوهش در اسلام تصریح کرد: اگر انسان‌ها در آیات قرآن و احکام و احادیث تفکر کنند در می‌یابند که انسان باید در پذیرش اصول اعتقادی خود تحقیق و پژوهش کند که در غیر این صورت ایمان شخص ارزشی ندارد.

امام جمعه قاین افزود: دانشمندان غیر مسلمان زیادی به اسلام گرویده‌اند که اسلام‌آوردنشان را نتیجه تحقیق و پژوهش در قرآن می‌دانند.

حجت‌الاسلام اصفهانی با بیان اینکه اسلام دین تحقیق و پژوهش است، ادامه داد: امروزه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ملت و دولت تمام اختیارات کشور را خود به دست گرفتند شاهد اختراعات و ابداعات زیادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش یکی از نیازهای مهم جامعه است، اظهار کرد: دانشمندان کشور ما امروزه داروهایی منحصر را به واسطه غنی‌سازی اورانیوم تولید کرده‌اند که نتیجه تحقیق و کاوش آنها است.

امام جمعه قاین گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان با استفاده از تحقیق و استعدادهای بالقوه‌ای که دارند این مهم را دنبال کنند و با اختراعات خود به مردم و اجتماع کمک می‌کنند.

انتهای پیام/69008/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول