اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش مازندران:

فرهنگی مازندرانی پژوهشگر برتر کشوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه پژوهش و تحقیق اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مرحله کشوری حسینعلی قربانی امیر مسئول پژوهش بابل رتبه یک کشوری را کسب کرد.

فرهنگی مازندرانی پژوهشگر برتر کشوری شد

کامبوزیا آقاجانپور پاشا صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه پژوهش فرصتی است علمی برای خودگردانی و روشی است برای گشودن گره‌های کور مسائل اظهار داشت: پژوهش اجازه نمی‌دهد تا برای حل مشکلات به طور شخصی نسخه بپیچیم بلکه با تکیه بر نظر پژوهشگران و متفکران می‌توان بر حل چالش‌های فرارو فائق آئیم.

وی بر ضرورت پژوهش در فرایند کار تاکید کرد و ادامه داد: جهان به طور چشمگیری در حال پیشرفت است و ما وظیفه داریم با نگاه اندیشمندانه نسل فردای جامعه را افرادی متفکر تربیت کنیم.

پاشا تصریح کرد: به جای آموزش اندیشه‌ها چگونه اندیشیدن را به دانش‌آموزان بیاموزیم اگر این گونه شود پژوهش به عنوان اتاق فکر در کنار مدیران قرار می‌گیرد.

رئیس گروه پژوهش و تحقیق اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری از 2 هزار و 70 معلم پژوهنده مازندرانی 477 طرح اقدام پژوهی پس از داوری اولیه و کسب نمره حداقل 120 از 200 امتیاز به مرحله استانی راه یافت، بیان داشت: پژوهش‌های ارسالی از سوی فرهنگیان مازندرانی در داوری نهایی 27 طرح نیز به وزارت آموزش و پرورش برای رقابت ارسال شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار سه تن از مسئولان پژوهش استان مازندران در طرح اقدام پژوهی شرکت کرده و رویکرد مثبتی داشتند.

پاشا با اشاره به اینکه در بخش اولویت‌های پایان‌نامه‌ای 110 موضوع برای امر پژوهش اعلام شد، تصریح کرد: تاکنون 37 نفر از دانشجویان برای ثبت موضوع پایان نامه‌ای مراجعه کردند در حالی که در گذشته 14 اولویت پایان‌نامه‌ای ارائه شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در بخش اولویت‌های پژوهشی تنها شش عنوان اولویت ارائه شد که در مقابل 51 اولویت سال گذشته نشان از رویکرد شورای تحقیقات به اجرای «پروژه‌های کوچک» با سقف مبلغ 5 تا 10 میلیون ریال توسط پژوهشگران بومی و با موضوع شهرستانی داشته است.

پاشا به رویکرد یک سال گذشته پژوهش با استناد با سند تنظیم و راهبری شده اشاره کرد و گفت: توجه به آموزش همکاران در شش مهارت اساسی پژوهش محور شامل مهارت حل مسئله، اقدام ‌پژوهی، مقاله‌نویسی، پورپوزال نویسی، چگونگی استفاده از سایت‌های علمی و پژوهشی نیز از دیگر مباحث حوزه‌هایی است که به طور جدی پیگیر آن هستیم.

رئیس گروه پژوهش و تحقیق اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه کار پژوهش شامل پژوهش‌های بنیادین و دانشگاهی است، اظهار داشت: پژوهش حین عمل و اقدام پژوهی بهترین گزینه واقع‌بینانه است و در آموزش و پرورش کاربردی است.

وی ادامه داد: رویکرد استراتژیک مرکز تحقیقات این است که اقدام پژوهی را در بین معلمان ترویج کند و در آینده به صورت آموزش‌های کارگاهی تمامی مدیران و معلمان و نیز عوامل ستادی و اداری را درگیر کند.

پاشا اقدام‌پژوهی را به عنوان بهبود فرایند کار، اصلاح روش‌ها و یافته‌های شخصی و عین حال علمی دانست و اذعان داشت: به همین دلیل اقدام پژوهی به عنوان یک برنامه بلند مدت مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول