اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر:

42 درصد دانش‌آموزان متوسطه کاشمر در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر گفت: 42 درصد دانش‌آموزان متوسطه کاشمر در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند.

42 درصد دانش‌آموزان متوسطه کاشمر در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند

علی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش باید 50 درصد دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان به رشته‌های فنی جذب شوند که در شهرستان کاشمر هنوز تا رسیدن به این آمار فاصله داریم.

فروغی ادامه داد: باید بررسی شود که چرا دانش‌آموزان تمایل زیادی به تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش ندارند.

وی بیان کرد:لازم است سیاست‌های حمایتی برای خوداشتغالی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در این رشته‌ها اعمال شود؛ به عنوان مثال با ارائه وام‌های خوداشتغالی می‌توان علاقمندی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی را افزایش داد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 61 طرح و برنامه برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس راهنمایی و متوسطه کاشمر اجرا خواهد شد اظهار داشت: طرح همگام با قرآن، جشن نخبگان، فعال‌سازی و هدفمند کردن شورای دبیران، برگزاری کارگاه آموزشی در کلیه رشته‌ها برای دبیران، برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی و تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی و کیفیت‌بخشی به شیوه‌های آموزش بخشی از این برنامه‌ها است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر یادآور شد: تقویت و غنی‌سازی کتابخانه‌های مدارس،‌ آزمایشگاه‌ها و پژوهش‌سراها، بهبود هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه و هدفمند کردن نظارت مستمر از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جاری برای بهبود کیفیت آموزش است.

فروغی همچنین به ارائه آماری از قبولی دانش‌آموزان کاشمری در کنکور سال 91 پرداخت و گفت: در کنکور امسال 67 درصد داوطلبان کاشمری در دانشگاه‌های کشور قبول شدند و این در حالی است که سال گذشته 59 درصد دانش‌آموزان کاشمری در کنکور سراسری قبول شده بودند.

وی ادامه داد:امسال 18 رتبه زیر هزار داشتیم و 19 نفر هم در رشته پزشکی قبول شده‌اند که از این تعداد 13 نفر فقط از دبیرستان نمونه دخترانه ایمان بوده‌اند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول