اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان:

پارک علم و فناوری گلستان در دهه‎ فجر افتتاح می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان از راه‌اندازی و افتتاح پارک علم و فناوری گلستان در دهه فجر امسال خبر داد.

پارک علم و فناوری گلستان در دهه‎ فجر افتتاح می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین گرائیلی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده جهاد کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مسئول راه‎اندازی پارک علم و فناوری گلستان مشخص شده و هم‌اکنون پیگیر راه‎اندازی این پارک هستیم.

وی تصریح کرد: هفته آینده کارگروه علم و فناوری که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می‎شود به تصویب نهایی می‎رسد و  امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح پارک علم و فناوری در گلستان باشیم.

20 هزار شرکت دانش‎بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور ایجاد می‎شود

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان ایجاد پارک علم و فناوری را یکی از زیرساخت‎های مهم برشمرد و ابراز داشت: زمانی که پارک علم و فناوری در گلستان راه‎اندازی شود شرکت‎های مهم دانش‎بنیان که متولی آن پارک علم و فناوری است رونق پیدا خواهند کرد و مراکز رشد نیز در استان توسعه می یابند.

گرائیلی اضافه کرد: پژوهشگران، نخبگان و تحصیلکرده‎ها با ایجاد شرکت‎های دانش‎بنیان در این پارک‎ها می‎توانند فعال و مورد حمایت واقع شوند.

وی با بیان اینکه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 هزار شرکت دانش‎بنیان در کشور ایجاد شود عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا سهم استان را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان در مورد تعداد شرکت‎های دانش‌بنیان در استان با اشاره به آمار اندک شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اظهار کرد: در مجموع حدود 20 شرکت دانش‌بنیان در گلستان فعال است که بنا داریم با ایجاد پارک علم و فناوری تعداد شرکت‎های دانش‌بنیان را به صدها شرکت افزایش دهیم.

جایگاه گلستان در زمینه شرکت‎های دانش‌بنیان مناسب نیست

وی با ابراز نارضایتی از اینکه جایگاه گلستان در زمینه شرکت‎های دانش‌بنیان مناسب نیست، خاطرنشان کرد: برای همین است که تلاش می‎کنیم هر چه زودتر پارک علم و فناوری در گلستان ایجاد شود که زمینه ایجاد مراکز رشد که زیرشاخه‎های آن شرکت‎های دانش‌بنیان هستند با آموزش‎هایی که برای نخبگان گذاشته می‎شود، فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان متذکر شد: با ارتباطی که نخبگان با پارک علم و فناوری دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی برقرار خواهند کرد؛ مسلماً تعداد شرکت‎های دانش‎بنیان به صدها عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول