اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای شهری استان اردبیل:

افق توسعه 1404 را در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار دادیم

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای شهری استان اردبیل گفت: با یک چشم‌انداز مناسب و درست در افق 1404 کمبود آب شرب در استان اردبیل نخواهیم داشت به شرط آن که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

افق توسعه 1404 را در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار دادیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین حسن‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب شرب واحدهای مسکونی مهر در اردبیل اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا در دو برنامه پنجم توسعه و افق 1404 اهدافمان را به ثمر بنشانیم به طوریکه با دستیابی به 3 هزار و 566 لیتر بر ثانیه سعی می‌کنیم با کمبود آب شرب شهروندان را در پنج سال آینده برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد تأمین منابعی ارزشمند متناسب با واقعیت‌ها است که می‌تواند در سه سال آینده در تأمین زیرساخت‌ها و همچنین فراهم کردن این منابع یاریگر ما باشد.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود به تأمین آب شرب واحدهای مسکونی مهر اشاره کرد و افزود: در تمام شهرها این منابع تعریف شده و عملیات اجرایی شبکه‌های آب و فاضلاب مسکن مهر در پنج شهر استان نیز تکمیل شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مجموع در 3 هزار و 770 واحد شبکه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر در شهرهایی همچون مشگین، خلخال، جعفرآباد و گرمی به پایان رسیده و هم اکنون حدود یک‌هزار و 400 رشته انشعاب آب و به همین میزان رشته انشعاب فاضلاب نیز واگذار شده و مابقی نیز در حال نصب است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی زیرساخت‌های شبکه آبفای شهرهای گرمی و نیر به پایان رسیده و به محض واریز حق انشعاب نسبت به نصب انشعاب اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر آبفای شهری استان اردبیل با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه باید یک‌هزار و 480 لیتر بر ثانیه آب شرب در مرکز استان تأمین شود، اضافه کرد: میزان تأمین آب شرب در این شهر باید حدود یک‌هزار و 450 لیتر بر ثانیه و در نیر نیز به 23 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

حسن‌زاده یادآور شد: ما در سایر شهرستان‌ها نیز کمبودها و کسری‌هایمان را براساس برنامه پنجم به افق 1404 تعیین کردیم تا بتوانیم در یک روند حرکتی سیاست‌گذاری‌هایمان را به سمتی پیش ببریم تا با کمترین مشکل روبه‌رو باشیم.

وی همچنین هفته پژوهش را گرامی داشت و به اجرای حدود 17 طرح پژوهشی، تحقیقی و اختراعی در زمینه صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: این طرح‌های پژوهشی و ثبت اختراع که امسال محقق شده در نمایشگاه هفته پژوهش به معرض دید گذاشته شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه 9 طرح در نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب کشور پذیرفته شده است، افزود: در جشنواره‌ای که در تهران برگزار شد از 17 طرح ارسالی 9 مورد در نمایشگاه و جشنواره به نمایش درآمده و در هفته پژوهش نیز سعی کردیم در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/62001‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول