اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

رشد 8 برابری تولید آب شرب در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیشرفت‌های انجام گرفته در سال‌های اخیر گفت: میزان تولید آب شرب در 3 دهه گذشته چهار تا هشت برابر رشد داشته است.

رشد 8 برابری تولید آب شرب در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جشنواره بهینه‌سازی مصرف آب و برق در مرکز استان مازندران گشایش یافت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به ضرورت تجدید نظر در قوانین مربوط به انرژی به‌ویژه آب تصریح کرد: اقتضای شرایط زندگی امروز تصویب و پالایش قوانین گذشته است که قدمت برخی از آنان به ده‌ها سال گذشته باز می‌گردد.

رمضان طهماسبی با اشاره به ظرفیت 12 تا 15 میلیارد متر مکعبی تولید آب شرب در اوایل انقلاب این میزان را در حال حاضر بالغ بر 90 میلیارد متر مکعب عنوان کرد که در بخش‌ها و استان‌های مختلف رشد چهار تا هشت برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون مشترک و بهره‌بردار از خدمات آب منطقه‌ای مازندران بهره‌مند می‌شوند، افزود: در حال حاضر یک سوم هزینه تمام شده آب شرب از مشترکان دریافت می‌شود که با ادامه این روند بسیاری از تاسیسات مربوط از بین می‌روند و برای جلوگیری از آن نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

طهماسبی دلیل کندی در توسعه این بخش را به‌روز نبودن قوانین دانست و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا مقدمات این کار را مهیا کنند.

این مسئول با تاکید بر استفاده از نیروی انسانی متخصص در هر دستگاهی افزود: فرزندان خانواده‌های شهدا و جانبازان از جایگاه والایی در بین همه ما برخوردارند اما نباید از یک تحصیلکرده که مثلا در رشته کتابداری تخصص دارد در بخش آب یا گاز استفاده کرد و این ارزش خانواده‌های شهدا را زیر سئوال نمی‌برد زیرا باید قانون در این زمینه اعمال شود تا تخصص حرف نخست را در هر دستگاهی بزند.

به گزارش فارس، نمایشگاه تجهیزات و صنایع مرتبط با بهینه‌سازی مصرف آب و برق با حضور 30 شرکت فعال در این زمینه گشایش یافت که تا 17 آذر ماه در کیلومتر 5 جاده ساری به میاندرود برپا است.

انتهای پیام/86021/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول