اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبسرد خبر داد

اجرای طرح تفکیک آب شرب از خام در آبسرد

خبرگزاری فارس: شهردار آبسرد از اجرای طرح تفکیک آب شرب از آب خام در این شهر در صورت موافقت سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها خبر داد.

اجرای طرح تفکیک آب شرب از خام در آبسرد

عبدالله متولی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح تفکیک آب شرب از آب خام در قالب پروژه جامع آب‏رسانی فضای سبز شهرداری آبسرد اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: این طرح برای انجام بهتر خدمات در دفتر اداره کل فنی استانداری تهران و کارگروه نظارت آب‏رسانی این نهاد مطرح شد.

متولی اضافه کرد: پس از بررسی‏های به عمل آمده و اعلام نظرات ناظر علمی پروژه در کارگروه نظارت آبرسانی استان تهران، طرح به لحاظ فنی مورد تأیید قرار گرفت.

شهردار آبسرد افزود: با گذر از این مراحل طرح تفکیک آب شرب از آب خام به پژوهشکده مدیریت شهری و روستایی سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها ارسال شد که اجرای آن منوط به تأیید این نهاد است.

وی با اشاره به مشخصات طرح تفکیک آب شرب از آب خام خاطرنشان کرد: این پروژه در مرحله نخست با اجرای آبرسانی به صورت قطره‏ای به فضای سبز بلوار امام خمینی(ره) به طول 4.5 کیلومتر همراه بود.

متولی اضافه کرد: یکی از مشخصات این طرح انجام مطالعات در قالب 9 جلد گزارش در زمینه مراحل ابتدایی است.

شهردار آبسرد افزود: همچنین چگونگی اخذ تأییده از ناظر علمی کارگروه دفتر فنی مهندسی استانداری تهران و پیگیری در پژوهشکده مدیریت شهری و روستایی سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها نیز در این گزارش آمده است.

وی هدف از اجرای این طرح را حذف انشعابات آب شرب از سامانه آبیاری فضای سبز شهر، کاهش 50 درصدی حجم آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز با اجرای سامانه مکانیزه، یکپارچه‏سازی مدیریت شبکه آبیاری فضای سبز و کاهش و حذف هزینه‏های سنگین نیروی انسانی، ماشین‏آلات و تانکرهای آبیاری اعلام کرد.

انتهای پیام/25683/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول