اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد

راه‌اندازی پرواز ساری – قشم – دبی/ ماهان بانی این کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری – قشم – دبی از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری خبر داد و گفت: این کار با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شرکت ماهان انجام می‌شود.

راه‌اندازی پرواز ساری – قشم – دبی/ ماهان بانی این کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موسی مشاءزمینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری شورای حمل و نقل و مازندران که با محوریت روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه را توسعه صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی برشمرد.

وی از فعالیت فرودگاه بین‌المللی ساری، فرودگاه نوشهر و رامسر در مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: جایگاه فرودگاه بین‌المللی ساری نیز بر اساس توجه تجهیزاتی و امکاناتی در حال ارتقا است.

این مسئول با اعلام رضایت از عملکرد فرودگاه رامسر و نوشهر اضافه کرد: با توجه به جایگاه‌ اقتصادی و فرهنگی مازندران، سفرهای پروازی در فرودگاه‌های مازندران راه‌اندازی می‌شود.

وی به جایگاه مازندران در انتقال نفت و گاز اشاره کرد و گفت: خط پروازی ساری – عسلویه به همین منظور راه‌اندازی شده است.

مشاءزمینی به سه برنامه توسعه زیرساخت‌ها، پذیرش مسافر و بار و تخصیص اعتبار برای توسعه فرودگاه‌های مازندران اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پرواز ساری – دبی با دستور ویژه رئیس جمهور در حال اجرایی شدن است.

این مسئول اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که 80 درصد این کار اجرایی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: تا عید امسال خط پروازی ساری – دبی راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی پرواز ساری – قشم – دبی از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری خبر داد و خاطر نشان کرد: این کار با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شرکت ماهان انجام می‌شود.

مشاءزمینی از افزایش پرواز عتبات از فرودگاه ساری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر پرواز ساری به مقصد بغداد و نجف در حال انجام است.

وی از آغاز پرواز حج عمره از 20 دی ماه خبر داد و گفت: کاهش زائران و مسافران هنوز گزارش نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام اینکه امسال از فرودگاه‌های مازندران 150 هزار نفر جابه‌جا شدند سهم جابه‌جایی گردشگران و مسافران عتبات و حج را 100 هزار نفر اعلام کرد.

مشاءزمینی با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز فرودگاه نوشهر در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است، بیان داشت: با نصب دستگاه سه میلیارد تومانی در این فرودگاه امکان کنسلی کاهش پیدا می‌کند.

وی از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی در فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری خبر داد و گفت: فقط برای برج مراقبت این فرودگاه 12.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

این مسئول از ساخت سالن بزرگ مستقبلان در فرودگاه دشت ناز ساری خبر داد و یادآور شد: 30 ماه این پروژه تحویل داده می‌شود.

مشاءزمینی درباره نامگذاری فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری در جغرافیای شهرستان تازه‌تاسیس میاندرود که بر اساس مصوبه دولت محقق شد، گفت: تغییر نامگذاری این فرودگاه به مکاتبات زیادی نیاز دارد.

وی اعلام کرد: این کار تا جایی باید پیش برود تا از ثبت جهانی خارج شود، فرودگاه دشت ناز ساری در ای کا او ثبت شده است و به جغرافیای منطقه در نامگذاری‌ها نگاه نمی‌کنند.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول