اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های فرمانده هوانیروز ارتش از دلاوری‌های شهید کشوری

‌شهید کشوری در جنگ کردستان 60 ساعت پرواز کرد/‌حفظ پادگان کرمانشاه توسط احمد

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: روز هوانیروز کشور روز شهادت شهید کشوری است که در تقویم نظامی ثبت شده، امیدواریم روز 15 آذر به نام شهید کشوری در تقویم رسمی کشور درج شود.

‌شهید کشوری در جنگ کردستان 60 ساعت پرواز کرد/‌حفظ پادگان کرمانشاه توسط احمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، بعد از ظهر امروز مراسم سالگرد خلبان سرلشکر احمد کشوری در بیت شهید برگزار شد.

امیر سرتیپ هوشنگ یاری در این مراسم با اشاره به توجه نظامیان دنیا به نیاز استفاده از بالگرد بعد از جنگ جهانی، اساس تشکیل هوانیروز در ایران را بعد از دهه 50 عنوان کرد که در زمان انقلاب نهادی جوان و نوپا بود.

وی افزود: شهید خلبان احمد کشوری در سال 52 وارد هوانیروز شد و تنها 22 سال بعد از انقلاب عمر کرد و 75 روز هم در دفاع مقدس حضور داشت.

وی افزود: همزمان با قائمشهر در شهرهای بروجرد و کرمانشاه یادواره شهید کشوری در حال برگزاری است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه کارهای قبل از انقلاب نیازمند پژوهش فراوان است، افزود: بصیرت شهید کشوری موجب حفظ تجهیزات نظامی کشور در آن زمان شد و اجازه نداد ضد انقلاب به ارتش ضربه‌ای وارد کند تا ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان پایدار بماند.

یاری، شهامت همراه با بصیرت خلبان شهید کشوری را در حفظ پادگان کرمانشاه در زمانی‌که بسیاری از خلبانان از پرواز پرهیز کردند، ارتباط با نماینده امام در استان، تشکیل کمیته‌های مختلف و آموزش افراد مورد ستایش قرار داد و افزود: شهید کشوری خلبان بالگرد کبری بود که حامل مهمات، توپ و موشک بود که اگر در زدن به هدف دقت نمی‌کرد جان انسان‌های بیگانه را به خطر می‌انداخت ولی شهامت وی پادگان کرمانشاه را نجات داد و این در حالی بود که فرمانده لشکر اسیر و وادار می‌شود که دستور تخلیه پادگان را صادر کند ولی شهید کشوری با بصیرت و بدون ابراز سهم‌خواهی با شهامت تامین امنیت اطراف شهر و پادگان سنندج را اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر الگو شدن زندگی شهید 27 ساله احمد کشوری که هفت سال از عمرش را در هوانیروز گذراند به زخمی شدن شهید در چهار ماه قبل شهادتش اشاره کرد و گفت: شهید اجازه نداد کسی از ترکش خوردنش مطلع شود و حتی اجازه بیهوشی برای عمل جراحی نداد تا به قول خودش عمق قضیه را بهتر درک کند.

فرمانده هوانیروز ارتش یادآور شد: کشور در زمان شهید کشوری الگوی نظامی نداشت که خلبان شهید به وی اقتدا کند.

یاری بیان کرد: روز هوانیروز کشور روز شهادت شهید کشوری است که در تقویم نظامی ثبت شده، امیدواریم روز 15 آذر به نام شهید کشوری در تقویم رسمی کشور درج شود.

وی افزود: شهید کشوری در جنگ کردستان 60 ساعت پرواز کرد و هوانیروز در این منطقه از 250 فروند بالگرد استفاده کرد.

وی با اشاره به روز دوم جنگ هشت ساله دفاع مقدس یادآور شد: ساعت 14 ، 31 شهریور پادگان کرمانشاه مورد حمله قرار می‌گیرد و در روز سوم، دو تیم در جنوب و غرب کشور با فرماندهی شهید شیرودی در سرپل ذهاب، شهید شمشادیان در سومار و شهید کشوری در ایلام مستقر می‌شوند و در 75 روز غرب کشور را نجات دادند.

یاری از دست دادن هر خلبانی را خسران بزرگ کشور عنوان کرد و افزود: باید از این پس‌انداز و سرمایه‌های جاودان کشور الگوبرداری کنیم و لحظات زندگانیشان را مورد تحقیق و پژوهش قرار دهیم.

انتهای پیام/86008/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول