اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره کل آموزش و پرورش زنجان:

هدف‌گذاری در مدارس استان زنجان پژوهش‌‌محور باشد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، گفت: هدف‌گذاری در مدارس استان زنجان باید پژوهش‌محور باشد.

هدف‌گذاری در مدارس استان زنجان پژوهش‌‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، احمد مجتهدی ظهر امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر پژوهشی ناحیه یک زنجان، اظهار داشت: پژوهش‌محوری در مدارس استان یک ضرورت است که باید توجه ویژه‏ای به آن صورت گیرد.

وی به تشکیل کمیته پژوهشی در آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته پژوهشی در آموزش و پروش گام مثبتی برای توسعه علمی مدارس است.

معاون پژوهشی،آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه مقدمه پژوهش طرح سوال است، گفت: طرح سوال در مدارس وجود دارد و این مقدمه تولیدات علمی است.

مجتهدی با تاکید بر ارزش‌گذاری انسان بر مبنای علم، یادآور شد: قرآن کریم یکی از معیار‏های ارزش‌گذاری برای انسان را توانایی علمی ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه معیار اصلی ارزش‌گذاری اسلام تقوای الهی است، افزود: برای رسیدن به توانایی علمی باید مقدمات آن را فراهم کرد.

معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه برای رسیدن به علم باید شناخت خود را تقویت کرد، یادآور شد: مقدمه هر کاری تقوای الهی است.

مجتهدی با تاکید بر حساسیت کاری آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: تربیت افراد در جامعه کار بسیار پیچیده و مشکلی است که باید به آن توجه زیادی صورت گیرد.

معاون پژوهشی،آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش زنجان اهمیت خروجی آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: کوچکترین کاستی در مراحل تربیتی دانش‌آموزان ضربه بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

مجتهدی با بیان اینکه اشتباهات در حوزه‏های دیگر قابل تجدید‌نظر و بازیابی است، یادآور شد: بروز اشتباه در آموزش و پرورش قابل جبران نیست.

وی هدایت فعالیت‏های علمی به سمت پژوهش‌محوری را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‏ها و مقالات علمی باید با محوریت پژوهشی باشد.

انتهای پیام/73002/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول