اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری قم:

خام‌فروشی آفت اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری قم خام‌فروشی که ناشی از ضعف در فناوری است را آفت بزرگ اقتصاد کشور دانست.

خام‌فروشی آفت اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن محمدقاسمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی در سینما تربیت با اشاره به اهمیت توجه به ارزش افزوده کالاها در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پرهیز از خام‌فروشی موضوع مهمی است که رهبر انقلاب بارها در صحبت‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

وی ادامه داد: این پرهیز از خام‌فروشی جز با پیوند صنعت و دانشگاه ممکن نیست که پارک‌های علم و فناوری مسئولیت این موضوع را به عهده دارند.

مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری قم ابراز داشت: در حال حاضر ما مواد خام مانند نفت را به بهای اندک می‌فروشیم و کشورهای دیگر با بهره‌گیری از فناوری‌ها، این مواد را به دیگر مواد تبدیل کرده و با قیمت بسیار بیشتر به ما می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه دانش باید به تولید ثروت منجر شود، اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر در علوم مختلف در مرزهای دانش قرار دارد و بسیاری از دیگر کشورها را پشت سر گذاشته با این وجود در بسیاری از عرصه‌ها از نظر فناوری ضعیف هستیم و کاهش این فاصله میان این دو عرصه باید به سرعت در سطح کلان پیگیری شود.

محمدقاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از رشته‌ها دانشمندان تراز اول در کشور وجود دارند، افزود: در همین رشته‌ها مجبور هستیم بسیاری از قطعات ریز و درشت صنعتی را از خارج وارد کنیم که این موضوع با این پیشرفت علمی سازگار نیست.

وی ادامه داد: باید به سویی برویم که از حداقل خلاقیت‌هایی که حتی در دوران مدرسه ایجاد می‌شود، بتوانیم در راستای تولید ثروت استفاده کنیم.

مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری قم با اشاره به وجود 31 پارک علم و فناوری در سطح کشور اظهار داشت: در این پارک‌ها هر چیزی که برای تبدیل دانش و ایده به ثروت نیاز هست، وجود دارد و باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کرد.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول