اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش صورت پذیرفت

تجلیل از اساتید و دانشجویان ممتاز دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش از اساتید و دانشجویان نمونه و ممتاز آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

تجلیل از اساتید و دانشجویان ممتاز دانشگاه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس دانشگاه کاشان پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی در تالار فیض این دانشگاه اظهار داشت: امروز رشد علم و فن‌آوری در دانشگاه‌های کشور به یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه علمی تبدیل شده است.

عباس کتابی افزود: امروز شیب تولید علم در کشور موجب شده است تا تولید علم در جمهوری اسلامی به 11 برابر تولید علم در جهان و رتبه اول تولید علم در منطقه ارتقاء یابد.

وی از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در مقاطع دانشگاهی نام برد و افزود: در حالی که دانشگاه‌های ایران توان پذیرش جوانان علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی را ندارد اما در غرب به دلیل مورد استقبال قرار نگرفتن از دانشگاه‌ها بیشتر از نیمی از ظرفیت این مراکز علمی خالی است و به عنوان بزرگترین چالش پیش روی آنان شناخته شده است.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه دانشگاه‌ها را زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: تبدیل علم به ثروت و فن‌آوری توسط دانشگاه‌ها می‌تواند تضمین‌‌کننده رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

کتابی تصریح کرد: اگر دشمن تمامی توان خود را معطوف به جنگ هوشمند در بخش تهاجم نرم و تحریم‌ها کرده، نشان‌دهنده راه درستی است که جمهوری اسلامی انتخاب کرده است.

رئیس دانشگاه کاشان، فرهنگ‌سازی دانشگاه و ارتقای روحیه و اعتماد به نفس دانشجویان و اساتید، جهاد علمی و ارتقای فرهنگ در دانشگاه‌ها را به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی توسط دانشگاه‌ها قلمداد کرد. 

کتابی در ادامه توجه دانشگاه کاشان به تحصیلات تکمیلی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را مهم دانست و  با اشاره به موفقیت این دانشگاه در امر آموزش و پژوهش گفت: 14 پژوهشگر دانشگاه کاشان در سال جاری به عنوان پژوهشگران نمونه در سطح استان معرفی شده‌اند.

وی همچنین ایجاد ستاد توسعه دانشگاه کاشان را یکی از فعالیت‌های منحصر به فرد این دانشگاه اعلام کرد و گفت: بعد از مدت دو سال فعالیت ستاد توسعه دانشگاه کاشان بالغ بر 30 هزار متر مربع فضاهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه کاشان تأسیس شده است.

وی همچنین ارائه 250 مقاله ISI، یکصد مقاله علمی پژوهشی و 45 کتاب با مجوز انتشارات دانشگاه کاشان را از موفقیت‌های دانشگاه کاشان در زمینه پژوهش دانست و گفت: حجم فعالیت علمی کاربردی این دانشگاه نیز حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

کتابی در پایان متذکر شد: انتظار می‌رود مجموعه دانشگاه کاشان با همدلی و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتواند در راستای ارتقای ایران اسلامی و منطقه کاشان فعالیت کند.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان نیز در این آئین از پژوهش به عنوان کلید تمامی موفقیت‌های کشور نام برد و گفت: نام‌گذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی چراغ راه ما است اما فشارهای جهانی برای انحراف از این مسیر نیز وجود دارد.

مجید منعم‌زاده یادآور شد: اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر اساس پژوهش و کار کاربردی زمینه‌ساز رشد و تعالی کشور باشند.

انتهای پیام/2406/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول