اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

جایگاه پژوهش در رشد اسلامی کم‌نظیر است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جایگاه پژوهش در رشد و ترقی اسلامی بی‌نظیر و ارزشمند است.

جایگاه پژوهش در رشد اسلامی کم‌نظیر است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: دین مبین اسلام بر سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و همچنین احکام فقهی و علمی استوار شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در اصل اعتقادی دین مبین اسلام که همان اصول دین نیز خوانده می‌شود وظیفه مقلد این است که بر اساس تحقیق و پژوهش در زندگی به نتیجه اعتقادی رسیده و به آن جامعه عمل بپوشانیم.

وی عنوان کرد: در آیات، روایات و احادیث زیادی وارد شده که تمام مسلمانان مکلف شده‌اند تا در امور مربوط به دنیوی و خواسته‌های مادی و هم در تمام مسائل اعتقادی و اجتماعی اصل تفکر، تدبر و تعقل را در این گونه امورات داشته و بر مبنای تصمیم‌گیری صحیح و منطقی باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در آیات و روایات متعددی نیز به حال توبیخ در مورد عدم تفکر و اندیشه از انسان بازخواست شده که این مهم نشان از جایگاه عقل و اندیشه و تفکر را رسانده و می‌فهماند که تمام مسلمانان باید در امور مربوط به پیشرفت و تعالی یک‌ سری کار‌های پژوهشی و علمی را انجام داده تا نتیجه مورد نظر به دست آید.

نظری با بیان اینکه جایگاه پژوهش و علم در جامعه و جهان امروز از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: هر کشور و اجتماعی که بتواند در بحث علم و ضرورت پژوهش سرمایه‌گذاری کند، این سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه یک الگوی درست است سوددهی مطلوب و خوبی را نیز به دست می‌آورد.

وی عنوان کرد: در مباحث مربوط به تولید علم، تکنولوژی و یا در رابطه با مسائل مورد نیاز به‌ ویژه در حوزه پزشکی و در صنعت اگر بتوانیم یک سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه بکنیم قطعا تولید علمی کشور به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد به طوری که می‌توانیم جزو کشور‌های مرجع علمی و پژوهشی در سطح جهان قرار گرفته و توسعه پیدا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین و اثر‌گذارترین علوم مورد استفاده در دوره کنونی مبدا آن امت‌های دینی بوده و از طریق اسلام نیز به وجود آمده و گسترش یافته، افزود: در عرصه‌هایی چون علم شیمی، کاغذ و صنعت چاپ و بسیاری از عرصه‌های خدمات‌رسانی دیگر چون پزشکی مسلمانان مبتکر و خالق این‌گونه علوم بوده که امروز در کشور‌های غربی و اروپایی این علوم ارزشمند اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌شان در حال تدریس و آموزش است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسلمانان همواره در طول تاریخ از یک جایگاه رفیع علمی و همچنین عملی برخوردار بوده‌اند که امروز غربی‌ها با برداشت علوم اسلامی منابع خویش را تأمین کرده و در حال بهره‌گیری از علوم مسلمانان هستند.

نظری ابراز داشت: قشر‌های مختلف مسلمانان همواره دارای تفکر، اندیشه‌های والا بوده که این عامل سبب موفقیت آنان شده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از راه‌های غلبه بر توطئه‌ها و ضربات استکبار جهانی علم و پژوهش است، ادامه داد: در عصر کنونی لازم است که مسلمانان بار دیگر به دوره صدرنشینی خود بازگشته و اعتبار بزرگ خویش را برای مقابله با دشمنان به دست آورده و با آنان مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار عظیم مسلمانان امروز مجددا به کارگیری شود، قطعا در این زمان از تمام نظر‌ها و جهات پیشرفت‌های چشمگیری را به دست آورده و پیشرفت می‌کنیم.

نظری با بیان اینکه امروز شاهد به زانو در آمدن استکبار و دولت‌های مستکبر برابر عظمت و اراده قوی آحاد امت‌های اسلامی هستیم، اذعان داشت: قدرت و اراده قوی مسلمانان همواره به عنوان سلاحی عظیم می‌تواند دشمنان را شکست داده و آنان را در اهداف و مقاصد پلید خویش ناکام و مأیوس گذارد.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول