اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران:

پژوهش ملت‌ها را به حرکت وامی‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با اشاره به اینکه پژوهش ملت‌ها را به حرکت در می‌آورد، افزود: پژوهش یک میراث جاودانه است و کشوری که به پژوهش توجه جدی داشته باشد، در مسیر بالندگی قرار می‌گیرد.

پژوهش ملت‌ها را به حرکت وامی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرمین محمودی عصر امروز در مراسم آغاز هفته پژوهش دانشگاه آزاد واحد گچسارن که با حضور معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل پژوهش منطقه اقتصادی پارس جنوبی، مدیرعامل شرکت بس باران بندر امام (ره)، فرماندار، جمعی از مسئولان محلی کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: زمانی ادعا می‌شد که پیچیده‌ترین مسئله‌ها راه‌حل‌های ساده‌ای دارند و این راه حل‌های ساده را گذر زمان مشخص می‌کند و انسان در مسیر زمان به آن خواهد رسید.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که این فرض درست نیست و پیچیده‌ترین مسئله‌ها راه حل‌های دشواری دارد و این راه حل‌ها به دست نخبگان قابل حل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با بیان اینکه این نخبگان همان پژوهشگران هستند، یادآور شد: این پژوهشگران مسئله‌های پیچیده را با راه حل‌های دشوار جواب می‌دهند و از راه پژوهش به شناخت دست پیدا می‌کنند.

* پژوهش مقارن با توسعه یافتگی است

محمودی ادامه داد: امروز در طلیعه عصر تکنولوژی و روش‌های آکادمیک قرار داریم و در این عصر تحلیل‌ها، شناخت‌ها، قضاوت‌ها و انتظارات ما متفاوت شده است.

وی تأکید کرد: در دنیای پر جنب و جوش فعلی هر تصمیمی که در عرصه‌های مختلف حتی روش‌های زندگی گرفته می‌شود، باید مبتنی بر پژوهش باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: پژوهش مقارن با توسعه یافتگی بوده و موتور محرکه ملت‌ها برای تحقق آرمان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه‌ها با آموزش استمرار می‌یابند، اما با پژوهش به بلوغ می‌رسند، یادآور شد: به زودی کشورهای جهان به دو دسته تند و کند تقسیم می‌شوند.

* پژوهش یک میراث و سرمایه جاودانه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران پژوهش‌مداری، پویایی، فعال بودن، تحرک و جنب و جوش زیاد و داشتن ایده‌ها و تفکرات علمی و پژوهشی نوین را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کشورهای تند عنوان کرد.

محمودی افزود: کشورهای کند کشورهایی هستند که غیر فعال بوده و از یافته‌های پژوهشی و نوین به دور هستند و در نقش یک سایه در حاشیه قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش باید به صورت فرهنگ در بیاید، عنوان کرد: ملتی که اهل تحقیق و پژوهش نباشد آن ملت، یک ملت متوقف نامیده می‌شود و از پیشرفت باز می‌ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با اشاره به اینکه پژوهش ملت‌ها را به حرکت در می‌آورد، افزود: پژوهش یک میراث و سرمایه جاودانه است و کشوری که به پژوهش توجه جدی داشته باشد، در مسیر بالندگی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در اولین روز هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سالانه این دانشگاه، نمایشگاه کتاب و خط افتتاح شد.

انتهای پیام / 82001/ذ/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول