اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

پژوهش محوری گام اول در کاربردی کردن علوم دینی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی ارومیه، گفت: گام اول در کاربردی کردن علوم و معارف حوزوی و دینی پژوهش محور کردن آموزش‌های تخصصی است.

پژوهش محوری گام اول در کاربردی کردن علوم دینی است

حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه دنیای کنونی عصر ارتباطات و اطلاعات است توجه به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری شرط اساسی برای پژوهش در مراکز حوزوی است.

وی با بیان اینکه معاونت‌های پژوهشی در مراکز حوزوی هنوز تشکل‌های نوپایی هستند، افزود: بدون شک پویایی پژوهش‌های حوزوی مستلزم وجود بسترهای لازم و مناسب در این حوزه است.

اسماعیلی با بیان اینکه این معاونت در راستای سامان‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی در بین طلاب و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی پژوهش‌های اجرایی در مراکز حوزوی راه‌اندازی شده، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی معاونت‌های پژوهشی نهادینه کردن فرهنگ پژوهش محوری در کنار علم‌آموزی است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی ارومیه با اعتقاد به این مطلب که مسلط نبودن طلبه و نخبه دینی و حوزوی به مسائل و مباحث پژوهشی نکته قابل تأملی است، گفت: مراکز حوزوی باید با توسعه راهبردهای پژوهشی کانون اصلی تغذیه فکری، فرهنگی و اعتقادی جامعه باشند.

این مسئول یادآور شد: به همین منظور در معاونت پژوهشی حوزه علمیه ارومیه دوره آشنایی با اصول مقاله‌نویسی و مبانی پژوهش تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهش محور شدن دروس ارائه شده در حوزه‌ها گام مهمی در راستای ورود مبانی تحقیق و پژوهش به مباحث تئوری و نظری دروس حوزوی است.

اسماعیلی با تشریح فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی ارومیه، ارائه بیش از 40 مقاله و طرح پژوهشی را از جمله عملکرد‌های این معاونت عنوان کرد و اذعان داشت: بدون شک توان پژوهشی مراکز حوزوی بسیار بالا است و باید بسترهای بهره‌گیری از این توان در جنبه‌های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول