اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

آمادگی شهرداری تبریز برای احداث مجتمع‌های اقامتی توریسم‌درمانی

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از آمادگی این مجموعه برای احداث پانسیون‌ها و مجتمع‌های اقامتی توریسم‌درمانی در تبریز خبر داد.

آمادگی شهرداری تبریز برای احداث مجتمع‌های اقامتی توریسم‌درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با اعلام اینکه که شهر تبریز به عنوان قطب توریسم درمانی شمال‌غرب و حتی کشورهای همجوار از اهمیت بالایی در حوزه درمان، بهداشت و سلامت برخوردار است، بر لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی و اقامتی مناسب در بخش بهداشت و درمان این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: وجود مراکز بیمارستانی و درمانی مجهز و متعدد و نیز فعالیت پزشکان، جراحان و متخصصان علوم ‌پزشکی در تبریز این شهر را به شهر مرجع منطقه در حوزه بهداشت، درمان و خدمات پزشکی تبدیل کرده است.

وی افزود: با این وجود در بخش ایجاد زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی و خدماتی توریسم درمانی در تبریز اقدامی صورت نگرفته و لازم است با مشارکت نهادهای مسئول و متولی نسبت به ایجاد این زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

شهردار تبریز فقدان اقامت‌گاه‌های موقت و نیز پانسیون‌های ویژه توریسم درمانی در نزدیکی مراکز بیمارستانی و درمانی تبریز را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: فقدان این قبیل مراکز باعث شده‌ است بسیاری از بیماران و همراهان آنان که عمدتاً نیز از شهرها، استان‌ها و حتی کشورهای همجوار تبریز برای انجام و پیگیری امور پزشکی و درمانی خود به تبریز می‌آیند در محوطه بیمارستان‌ها، خیابان‌ها و معابر اطراف مراکز درمانی و این قبیل فضاها شب‌ها و روزهای متوالی را سپری کنند که این امر مشکلاتی را برای آنان فراهم می‌آورد.

نوین برنامه‌ریزی و مشارکت در احداث چند مجموعه اقامتی و پانسیون‌های کوچک توریسم درمانی در محدوده مراکز درمانی و پزشکی تبریز را مناسب‌ترین راهکار در حل مشکل مذکور دانست و از آمادگی شهرداری تبریز برای مشارکت موثر و جدی در ساخت این قبیل مراکز با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و حتی مراکز درمانی و پزشکی شهر خبر داد.

وی گفت: شهرداری تبریز همچنین این آمادگی را دارد تا طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص، نسبت به احداث شهرک پزشکی درمانی در محلی مناسب در خارج از هسته مرکزی شهر، به منظور رفع مشکلات ترافیکی و ترددی موجود در تبریز اقدام کند که البته این مهم نیازمند اجماع، مشارکت و همکاری مسئولان استانی و جامعه پزشکی و درمانی تبریز است. 

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول