اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد

حریم خصوصی خانواده‌ها، بازیچه تلفن همراه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به نقش تخریب کننده نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه در نقض حریم خصوصی مردم خواستار هوشیاری بیشتر در استفاده از این نوع گوشی‌ها شد.

حریم خصوصی خانواده‌ها، بازیچه تلفن همراه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، ستار خسروی اظهار کرد: فناوری‌های جدید به ویژه تلفن همراه در کنار تمام مزایا و فرصت‌هایی که برای بشر امروزی به ارمغان آورده، حریم خصوصی را دچار مشکل کرده است.

وی که در جمع دانش‌آموزان دبیرستان گزینه جوان شهر اصفهان سخن می‌گفت، افزود: حریم خصوصی در جوامع سنتی و تا قبل از ورود تکنولوژی‌های جدید و شبکه‌های مجازی یک مفهوم خاص و مستحکم داشت اما امروزه یک مفهوم عام یافته و شکننده شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تاکید کرد: افراد به همان نسبت که با سوء استفاده از این تکنولوژی‌ها حریم خصوصی دیگران را محترم نمی شمارند حریم خصوصی خود آنها نیز در معرض تعرض است.

وی گفت:در بین این تکنولوژی‌ها تلفن همراه نقش بسیار مخربی در نقض آشکار حریم خصوصی داشته و این وسیله به دلیل امکانات آن نظیر بلوتوث، میکروفن و دوربین بیشتر از سایر تجهیزات توانسته وسیله‌ای برای سوءاستفاده و نفوذ به حریم خصوصی دیگران قرار گیرد.

خسروی افزود:این وسیله ارتباطی به دلیل نوع کارکردها و سرویس‌های ارائه شده به منبع سرشاری از اطلاعات شخصی و تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اکنون پرونده‌های بسیار زیادی از سوءاستفاده از حریم‌های خصوصی در پلیس فتا تشکیل شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد: مردم از فیلم‌برداری و عکس‌برداری در حریم خصوصی و مهمانی‌های خانوادگی و همچنین از ذخیره اطلاعات ،تصاویر و فیلم‌های خصوصی در تلفن همراه خودداری کنند.

وی به کسانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را دارند توصیه کرد: تلفن همراه و وسایل و تجهیزات جانبی را قبل از تحویل به افراد دیگر یا فروش، از اطلاعات تخلیه کنند تا غیرقابل بازیابی باشد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول