اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از خانواده‌های سقزی صورت گرفت

برگزاری گفتمان مؤلفه‌های خانواده سالم در سقز

خبرگزاری فارس: گفتمان دینی مولفه‌های خانواده سالم با حضور جمعی از خانواده‌های سقزی به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری گفتمان مؤلفه‌های خانواده سالم در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاد گفتمان‌های دینی شهرستان سقز ظهر امروز در این گفتمان دینی که در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تحکیم و بنیان خانواده را بسیار مقدس و بی‌نظیر بیان می‌کند از این‌رو باید با قرآن کریم مأنوس شد و از تمامی دستورات آن پیروی کرد.

فاضل محمودی با اشاره به اینکه اگر بنیان خانواده‌ها سست شود یکی از دلایل اصلی آن دوری از آموزه‌های دینی و مبانی اسلامی است، افزود: اما باید توجه کرد که مشکل از ما است که با این کتاب قانون الهی بیگانه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می‌خوانیم اما بهر‌ه‌ای از نصایح و اندازه‌ها و هشدارها و برنامه‌های آن نمی‌بریم زیرا عمیق دنبال آن را نمی‌گیریم و به آن بی‌اعتنایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: قرآن کریم برای همه مراحل زندگی بشریت برنامه دارد، راه نشان می‌دهد و مفسیرین و علمای دین این مسائل را بخوبی با زبان ساده بیان کرده‌اند که تربیت در اسلام امری اساسی است و  تربیت اگر قرآنی باشد زندگی سمت و سوی مثبت و ارزشی به خود می‌گیرد.

این استاد گفتمان‌های دینی یادآور شد: قرآن کریم همچنین به ارتباط و تعامل و شیوه حضور فرزندان در خانواده با والدین اشاره مستقیم کرده و احترام فرزندان به والدین را نیز مورد تأکید قرار داده است.

محمودی بیان کرد: امروز چشم و هم‌چشمی و مهریه سنگین بلای خانواده‌ها شده است از این‌رو عفت، حیا، پاکدامنی و صداقت در رفتار و گفتارها بر خانواده تأثیر مستقیم دارد زیرا کسی که ایمان داشته باشد حیا دارد.

وی اسلام را دین حیا، عفت، پاکی و صداقت برشمرد و گفت: خانواده سالم با فکر سالم بوجود می‌آید و فکر سالم نیز با رفتار درست و گفتار صحیح و برنامه‌ریزی اصولی برای جایگاه خانواده حائز اهمیت و تحقق‌پذیر است. وی اضافه کرد: همه می‌دانند اغلب فرزندانی که دچار مشکل اخلاقی و بحران فکری می‌شوند والدینی معتقد ندارند از این‌رو ضروری است والدین با داشتن اعتقادات قوی و توجه به مبانی دینی و قرآنی زمینه رشد و شکوفایی فرزندان خود را در خانواده‌ای سالم برای ورود به جامعه‌ای سالم مهیا کنند.

گفتنی است؛ گفتمان‌های دینی ویژه مساجد بمنظور تبادل نظر و پاسخگویی به شبهات دینی و آگاه‌سازی بیشتر مردم با آموزه‌های دینی در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/79007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول