اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

خانواده‌ها از دریچه نگاه دانشجو به امور نگاه می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: دانشجو به علت درک بالا و جایگاه علمی که دارد چشم و چراغ جامعه است و خانواده‌ها از دریچه نگاه آنها به امور نگاه می‌کنند.

خانواده‌ها از دریچه نگاه دانشجو به امور نگاه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران و خصوصاً در علوم نظامی و دفاعی اظهار داشت: فرزندان ایران اسلامی در سپاه پاسداران و ارتش توانستند دو هواپیمای پیچیده و پیشرفته بدون سرنشین جاسوسی امریکا را سالم به زمین بنشانند و این به فناوری بالایی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ایران اسلامی موفق به سالم به زمین نشاندن هواپیماهای جاسوسی امریکا شده و این در حالی است که اسرائیل مجبور شد هواپیمای بدون سرنشین ایران را با 2 جنگنده در هوا منفجر کند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به تأثیرگذاری طلاب و دانشجویان در پیشرفت کشور خاطرنشان کرد: نقش طلبه‌ها و دانشجویان در همه ابعاد گوناگون جامعه مهم است و باید از آنها در پیشرفت ایران اسلامی بهره‌مند شد.

وی در ادامه سخنان خود به ایام شهادت حضرت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) بعد از قیام عاشورا به مدت چهل سال امامت را در شرایطی بسیار سخت و خفقان سیاسی که حتی قادر به تربیت شاگرد هم نبود، انجام داد.

محمدی ادامه داد: حضرت زین‌العابدین (ع) همه سخنان خود را در قالب دعا و در صحیفه سجادیه بیان کرد و همه دانشمندان دنیا باید جمع شوند تا بتوانند صحیفه سجادیه را تفسیر کنند.

وی یادآور شد: یکی از واجبات ما این است که سیره عملی ائمه معصوم (ع) را برنامه زندگی و در همه جزئیات زندگی آنها را الگوی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: زین العابدین یعنی کسی که زینت عبادت‌کنندگان است و این تنها مختص امام سجاد (ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های آذر ماه گفت: هجدهم آذر روزی است که عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل متحد شناخته شد.

محمدی  اضافه کرد: مناسبت‌های دیگر این ماه تشکیل شورای انقلاب و شهادت آیت‌الله دستغیب است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو گفت: دانشجویان در سال 1332 در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا به ایران اعتراض کردند و دانشگاه به خون آنها رنگین شد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مقام معظم رهبری به امر دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی و آزاداندیشی بسیار اهمیت می‌دهد و باید در راستای منویات ایشان اهتمام ورزید.

وی با اشاره به عزاداری‌های ایام محرم تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی تمام علم‌ها و کتل‌ها را کنار بگذارند و به صورت یکپارچه، متحد و متمرکز در میدان اصلی شهر عزاداری کنند.

وی در پایان افزود: متاسفانه دشمن به خرافات در عزاداری‌ها دامن زده و در عاشورای امسال صدای موسیقی و طبل‌ها بسیار بود و رؤسای هیئت‌های مذهبی باید جلوی خرافات را بگیرند.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول