اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان

پژوهش شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پژوهش موتور محرکه آموزش و شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است.

پژوهش شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است

‌ابراهیم شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه پژوهش در آموزش و پرورش منجر به بهبود کیفیت فعالیت‌های یاددهی و یادگیری در سطح مدرسه است، اظهار داشت: پژوهش موتور محرکه آموزش و شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است و مشکلات کشور نیز با تکیه بر علم و پژوهش قابل رفع است و پژوهش و تحقیق باید از کودکی در آموزش و پرورش تأمین شود تا تحولات در مدرسه نیز مشارکتی و به طور پژوهشی‌محور تحقق یابند.

شیخ‌بهایی ابراز داشت: تحقیق و پژوهش آنچنان ارزشمند است که در قرآن کریم مهاجرت برای دین پژوهشی اکیدا سفارش شده و هیچ علمی بدون بدون عنصر آگاهی و بصیرت از انسان پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: هفته پژوهش فرصت طلایی و مغتنمی است تا دست در دست هم دهیم و اندیشه‌ای بزرگ را پدید آوریم و روش‌های اندیشه‌سازی را در آینده‌سازان فردایمان تحقق بخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: باید انگیزه دانستن را به عنوان یک نیروی طبیعی و ناخودآگاه در فرزندانمان تقویت کنیم تا لذت کشف دنیاهای ناشناخته را تجربه کنند و بتوانند خلاق، تفکرمحور و پژوهش‌محور بار آیند.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: با نگاهی گذرا به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری به نظریه‌پردازی و مستندسازی تجربیات تربیتی بومی تأکید کرده است، می‌توان به خوبی دریافت که استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تأمین پژوهشگر مورد نیاز نظام و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب در این سند بومی مشهود است.

انتهای پیام/80018/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول