اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

زیارت عاشورا مانیفیست شیعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: زیارت عاشورا مانیفیست و نقشه راه شیعه است.

زیارت عاشورا مانیفیست شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو در مراسم سوگواری اصحاب رسانه در محل سرای روزنامه‌نگاران گیلان اظهار کرد: اقوال انسانی در طول تاریخ به دلیل منافع، ظلم و ستم جای اقوال الهی را گرفته است.

وی یکی از اقوال الهی را زیارت عاشورا عنوان کرد و افزود: ژورنالیست‌ها زیارت عاشورا را مانیفیست و نقشه راه شیعه می‌دانند که در حوزه شناخت عمیق ظالمان و بنیان‌گذاران ظلم است.

حا‌ذق‌نیکرو تصریح کرد: زیارت عاشورا دارای دو بخش امام‌شناسی و تبیین و بیان عظمت نهضت عاشورا است که به مسائل حتی قبل از حماسه عاشورا می‌پردازد و نوعی شناخت نسبت به امام (ع) محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بخش دوم زیارت عاشورا را جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی دانست و خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا در حوزه دشمن‌شناسی به 5 گروه اشاره می‌کند که 3 گروه اصلی و 2 گروه فرعی هستند.

وی ادامه داد: حماسه عاشورا را در قالب شهادت فرزندان رسول اعظم (ص) می‌بینیم که به بدترین وضعیت به شهادت می‌رسند.

حاذق‌نیکرو با بیان این‌که زیارت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع) به‌جا مانده و مورد توجه ویژه ائمه (ع) قرار گرفته است، بیان کرد: زیارت عاشورا دارای ثواب و اجر بسیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گروه نخست در برابر امام حسین (ع) را تاسیس‌کنندگان ظلم و ستم نامید و ابراز کرد: گروه مذکور در حوزه اندیشه، تئوری و گفتمان فعالیت می‌کردند.

وی گروه دوم را واردشوندگان در کنش سیاسی طبق اقدام گروه نخست معرفی کرد و گفت: گروه سوم افرادی هستند که شمشیر می‌زنند و جنگ را طراحی می‌کنند و در حوزه کنش نظامی و جنگ وارد می‌شوند.

حاذق‌نیکرو گروه چهارم را توجیه‌گران معرفی کرد و افزود: افراد مذکور معرکه می‌گیرند و شجره خبیثه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گروه پنجم را پیاده‌نظام و عمله ظلم نامید و اظهار کرد: دجال‌ها، اوباش و اراذل از گروه مذکور هستند و به قتل و غارت در صحنه می‌پردازند.

*قیام کربلا در حال جهانی شدن است

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم در مدت 1300 سال گذشته، تصریح کرد: مراسم عزاداری محرم پس از فتنه سال 88 دارای نشو و نما شده و قیام کربلا در حال جهانی شدن است.

حاذق‌نیکرو هدف از حماسه عاشورا را نجات دین پیامبر اعظم (ع) دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدف راهبردی قیام کربلا است و این راهبرد نیاز به تاکتیک و تکنیک دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روشنگری را تاکتیک امام حسین (ع) در قیام کربلا نامید و خاطرنشان کرد: روشنگری‌های امام حسین (ع) موجب تحول در حر شد.

وی با بیان اینکه برپایی نماز در ظهر عاشورا اتمام حجت امام حسین (ع) در برابر دشمنان بود، ابراز کرد: علم کردن علی اصغر (ع) توسط امام حسین (ع) روشنگری بود ضمن اینکه زینب (س) حرکت کاروان اسرای کربلا را با روشنگری علمداری می‌کند.

حاذق‌نیکرو روشنگری را کارسازترین تاکتیک در حوزه‌های مختلف نامید و اذعان کرد: پیام‌رسانی بانوان نقش بسیار ویژه‌ای از صدر اسلام تاکنون داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شهادت را راحت توصیف کرد و گفت: تحمل شهادت و حفظ راه شهید بسیار مشکل است.

انتهای پیام/84001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول