اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اداری مطرح شد

انتقاد امام جمعه میناب از حضور کمرنگ مسئولان در جلسات مذهبی

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب از حضور کمرنگ مسئولان این شهرستان در مراسم‌ها و جلسات دینی مذهبی انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه میناب از حضور کمرنگ مسئولان در جلسات مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در مرکز شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزاحسین معتمدی‌فر صبح امروز در حاشیه نشست شورای اداری میناب با بیان فراز‌هایی از قیام سیدالشهداء گفت: محرم و واقعه عاشورا گنجی بی‌پایان است.

وی افزود: امام حسین(ع) تلاش کرد با قیام خود به حافظه مردم فشار بیاورد تا خدا، قیامت و معاد را در زندگی درک کنند.

امام جمعه میناب ادامه داد: اگر خدا در زندگی بشر نباشد جنایت کردن برای او عملی عادی و معمولی می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ زندگی اهل بیت(ع) بیان کرد: هیچکدام از امامان معصوم به اندازه امام سوم شیعیان خود را برای مردم معرفی نکرده است.

معتمدی‌فر در ادامه با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: اگر خدا از زندگی حذف شود همه فسادها و رذایل در انسان رسوخ می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کسی که خدا را در زندگی دارد هیچگاه به بن‌بست نمی‌رسد، افزود: جامعه‌ای که خدا را نادیده بگیرد باید در موزه‌ها جستجویش کرد.

امام جمعه میناب با بیان این مطلب که انسان برای مردن نیز به الگو نیاز دارد، گفت: خوب و نیکو مردن از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) است.

وی اظهار داشت: سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به همه آموخت که انسان نباید در ضلالت بمیرد بلکه ایستاده و سرافراز در راه خدا کشته شود.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تاریخ نمونه‌هایی وجود دارد که خوب زندگی کردند ولی در نهایت به طرز بدی مردند، گفت: بلعم باعورا نمونه بارزی از این قبیل انسان‌هاست.

وی گفت: امام حسین(ع) با قیام خود با همراهی 72 تن از یاران در مقابل جمعیت بی‌شمار اشقیا، به همه انسان‌ها آموخت که کمی و قلّت نفرات تکلیف را از انسان ساقط نمی‌کند.

معتمدی‌فر بیان داشت: امام خمینی (ره) برای به ثمر رساندن انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی از این درس امام حسین(ع) به نحو مطلوب و زیبایی استفاده کرد.

امام جمعه میناب بیان اینکه در طول تاریخ هیچ چیزی نتوانسته بر خون غلبه کند، ادامه داد: با قیام امام حسین(ع) خون وارد معاملات شد و زمان هر چیزی را جز خون شهید از بین می‌برد و کهنه می‌کند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان در جلسات دینی و مذهبی، بیان داشت: مردم انتظار دارند در مراسمات، مسئولان را در کنار خود ببینند.

وی جای مسئولان در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در سطح شهر را خالی دانست و گفت: نبود مسئولان در این جلسات برای شهر انقلابی میناب غیر قابل قبول است.

معتمدی‌فر همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان به مراسمات دینی و مذهبی شد.

انتهای پیام/88004/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول