اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور میناب:

امر به معروف زمینه اصلاح جامعه را فراهم می‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور میناب گفت: اصلاح هر جامعه با توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر میسر می‌شود.

امر به معروف زمینه اصلاح جامعه را فراهم می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مهدی مصلحی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، برپایی این کارگاه را گام مفید و موثری در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست.

این مسئول با اشاره به اهمیت این فریضه تصریح کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به حدی پر اهمیت بوده که امام حسین (ع) آن را یکی از مهم‌ترین اهداف قیام خود معرفی کرده‌اند.

وی محور حرکت و قیام سیدالشهدا را اصلاح جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: اصلاح هر جامعه با توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر میسر می‌شود.

مدرس دانشگاه نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هدف قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: عاشورا مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قاسمی در ادامه با ذکر آیاتی از کلام‌الله مجید و سفارشات ائمه اطهار (ع) به تشریح امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های گوناگون اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر سهم بسیار بالایی در سعادت جامعه و بشریت دارد و هر گونه کوتاهی در احیای آن زیان‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر واجب کفایی بوده و دارای سه مرحله قلبی، لسانی و عملی است.

قاسمی در تشریح مرحله قلبی گفت: در این مرحله انسان مومن با دیدن امور نیکو و پسندیده دیگران در دل خوشحال شده و سرور و شادمانی از چهره او نمایان می‌شود و نیز با مشاهده کار زشت و ناروا، در درون خود اندوهگین شده به گونه‌ای که ناراحتی و نفرت را در چهره او می‌توان دید.

وی همچنین درباره مرحله زبانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: در این مرحله فرد مسلمان، با گفتن جمله‌ای مخاطب خود را به کار خوبی تشویق می‌کند و یا با گفتن جمله‌ای او را از عملی ناپسند و نادرست باز می‌دارد.

گفتنی است؛ در این کارگاه ضمن تشریح نکات موثر در امر به معروف و نهی از منکر به سؤالات شرکت کنندگان در مورد مفاسد اجتماعی حاصل از ترک این فریضه الهی در جامعه و شبهاتی در خصوص نهضت امام حسین (ع) و مبنای حرکت و قیام امام حسین (ع) پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول