اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه چهار قم:

نخستین آبشار مصنوعی قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه چهار قم گفت: نخستین آبشار مصنوعی در بوستان کوثر قم همزمان با ایام شعبان به بهره‌برداری رسید.

نخستین آبشار مصنوعی قم افتتاح شد

احمد نکونام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره افتتاح نخستین آبشار مصنوعی در قم اظهار کرد:‌ همزمان با اعیاد شعبانیه فاز یک آبشار کوثر در استان قم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود‌: این طرح از تیرماه سال 89 در زمینی به مساحت یک هزار و 700 مترمربع با 250 مترمربع سطح آبنما و هشت متر ارتفاع احداث شده است.

شهردار منطقه چهار قم ادامه داد: بهره‌برداری از آبشار کوثر با هدف افزایش فضای تفریحی و زیباسازی منظر شهری، با استفاده از توپوگرافی جغرافیای طبیعی محل احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: دیواره سنگی این آبشار 250 متر با ضخامت 80 سانتیمتر ساخته شده است.

نکونام با اشاره به عرض 30 متری آبشار کوثر ابراز داشت: هزار و 700 مترمربع عایق‌بندی، هزار و 800 مترمربع پیاده‌روسازی، 250 متر احداث دیوار سنگی، 6 هزار مترمکعب خاکبرداری و ... از جمله اقدامات انجام شده برای احداث آبشار مصنوعی کوثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سیستم نورپردازی این آبشار توسط شش دستگاه الکتروپمپ با هدف زیباسازی محیط شهری قم و ایجاد فضای تفریحی برای مردم صورت گرفته است.

شهردار منطقه چهار قم گفت: برای ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های بوستان کوثر اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول