اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد

تنه‌ زدن انتخابات سیاسی شورا به انتخابات مردمی شوراها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای‌اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌زمانی انتخابات ریاست جمهوری با شوراهای شهر موجب می‌شود انتخابات سیاسی شورا به انتخابات مردمی شوراها تنه بزند.

تنه‌ زدن انتخابات سیاسی شورا به انتخابات مردمی شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به‌ برگزاری هم‌زمان انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بیشتر رؤسای شورای شهرها که در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر حضور داشتند با هم‌زمانی این دو انتخابات مخالف و خواستار برگزاری انتخابات شوراها یک ماه زودتر از انتخابات ریاست جمهوری شدند.

وی با بیان اینکه شورا جنبه عمران و خدمات و انتخابات ریاست جمهوری جنبه سیاسی دارد، افزود: بخش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری به شوراهای شهر تنه‌ می‌زند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هم‌زمانی این دو  انتخابات مردم را دچار سردرگمی و مردم نمی‌توانند درست تصمیم گیری کنند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سال آینده شورای اسلامی شهر اصفهان 21 نفره می‌شود، گفت: این انتخابات شوراها بسیار حساس است.

حاج‌رسولیها گفت: در چنین شرایطی که بحث اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است، باید برخی از وظایف را از دوش دولت برداشت و بخشی از این وظایف را به شوراها واگذار کرد.

وی با اشاره به 23 وظیفه شوراهای شهر افزود: رؤسای شورا‌های شهر سراسر کشور همه به برگزاری انتخابات شوراها یک ماه زودتر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اتفاق نظر دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شوراها نهاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: ارائه خدمات بخش خصوصی باید بر عهده شهرداری باشد، در حالی که پیش از این مخابرات به یک بخش خصوصی دیگر واگذار شد.

وی با بیان  اینکه هرگونه کوتاهی در حق مردم اصفهان است، ادامه داد: اکنون بخش فاضلاب اصفهان مشکل دارد و این توانایی در بخش شهرداری برای رفع آن هست.

حاج‌رسولیها گفت: ظرفیت موجود شورای شهر به حدی هست که در زمان تحریم‌ها و در راستای اقتصاد مقاومتی بخشی از کار را به شورای شهر واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه  10 درصد عوارض سوخت به شهرداری‌ها واگذار نمی‌شود، گفت: در حال حاضر هنوز هیچ اقدامی در این زمینه نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید مکانیزمی تعریف شود که دو درصد عوارض سوخت به صورت ماهانه به حساب شهرداری واریز شود.

وی کیفیت نامطلوب نان را نیز یکی دیگر اقداماتی دانست که به‌راحتی توسط مدیریت شهری قابل کنترل است.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه سال آینده شورای شهر با 21 نفره شدن اعضا شورا به یک پارلمان همه جانبه تبدیل می‌شود، گفت: مردم نباید در موقع انتخابات دچار سردرگمی شوند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ریاست جمهوری مقرر شد، سوخت نیروگاه‌ها به گاز تبدیل شود، این در حالی است که با توجه به آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده هنوز هم سوخت نیروگاه‌ها مازوت است.

انتهای پیام/2301/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول