اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل در جمع دانشجویان ساری: - 2

اصلاح‌طلبان علاقه‌مند به شرکت در انتخابات هستند / جریان اصولگرایی باید پیروز شود

خبرگزاری فارس: حداد عادل با بیان اینکه بعید نیست افرادی از جبهه اصلاحات داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شده و وارد شوند، یادآور شد:‌ چشم‌انداز اینگونه حکایت می‌کند که اصلاح‌طلبان عموما علاقه‌مند به شرکت در انتخابات هستند.

اصلاح‌طلبان علاقه‌مند به شرکت در انتخابات هستند / جریان اصولگرایی باید پیروز شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامعلی حدادعادل شامگاه جمعه در ادامه نشست کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه سما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا اسلام واقعی را در کشور نمی‌بینیم و برداشت‌های مختلفی از اسلام وجود دارد، اظهار داشت:‌ ای کاش این دانشجو شماره تلفن خود را در برگه سؤال به من می‌داد تا پس از جلسه با او تماس برقرار کرده و مقصود دقیق‌تر او را می‌پرسیدم.

وی با اشاره به اینکه در دوران گذشته شئونات اسلامی رعایت نمی‌شد و یا کم‌تر رعایت می‌شد، گفت:‌ شئونات اسلامی در کشور خوب شده، نمی‌گویم که در همه جا این اتفاق افتاده و بر سر مقدار آن هم بحث نمی‌کنم و اصل موضوع را قبول دارم اما من می‌پرسم وظیفه شما در این رابطه چیست.

حدادعادل خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: وقتی مظاهر گناه را می‌بینید، آیا شما به عنوان یک مسلمان وظیفه‌ای ندارید.

چشم همه ما به مازندران است

وی با بیان اینکه شما به عنوان یک مسلمان وظیفه دارید، افزود:‌ اگر این حکم اسلامی احیا شود، دیگر همه چیز را از دولت نمی‌خواهید، دولت در این زمینه وظیفه دارد اما این وظیفه دولت وظیفه را از شما نمی‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مردم مازندران تا چه وقت باید مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گیرند، اظهار داشت:‌ چه بگویم، بگویم تا اطلاع ثانوی.

وی ادامه داد:‌ چه کسی گفته شما مورد بی‌مهری هستید، چشم همه ما به مازندران است.

می‌خواهید بگویید حداد برای سفر انتخاباتی آمده است

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از نظر آقای حدادعادل آیا تبلیغات انتخاباتی شروع شده یا نه، تصریح کرد:‌ یعنی می‌خواهید بگویید حداد برای سفر انتخاباتی آمده است.

وی ادامه داد:‌ سؤال یکی از دانشجویان این بود که چرا تعداد این جلسات کم است و حالا هم که یکی می‌گوید این سفر برای انتخابات است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش دانشجویان در انتخابات بیان داشت: دانشجویان باید مانند دفعه قبل با بصیرت در انتخابات حضور داشته باشند، این بار هم حضور یابند و نتیجه خوبی بگیرند.

حدادعادل در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که چرا امام حسین(ع) آنگونه که باید به جامعه شناسانده نشده و اهل سنت قیام امام حسین را به دلیل قدرت‌طلبی آن حضرت می‌دانند، تصریح کرد:‌ چه کسی امام حسین را به قدرت‌طلبی متهم می‌کند.

وی با بیان اینکه امام حسین نزد همه انسان‌های آزاده احترام دارد، افزود:‌ شیعه جای خود، اهل سنت و حتی غیر مسلمان هم جای خود.

در هند یک میلیارد نفری روز اربعین تعطیل رسمی است

حدادعادل با اشاره به اینکه در کشور هند با یک میلیارد نفر جمعیت، روز اربعین تعطیل رسمی است، ادامه داد:‌ در این روز اعضای پارلمان هند در مقابل پارلمان به عزاداری می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: حالا اگر جریان منحرفی مانند وهابیان پیدا شده که نوکری آمریکا را می‌کند نباید این را به حساب اهل سنت گذاشت.

حدادعادل در رابطه با نقش زنان در جامعه اسلامی اظهار داشت:‌ این بحث مفصلی است اما به دلیل اینکه نیمی از جمعیت حاضر در سالن را بانوان تشکیل می‌دهند پاسخ می‌دهم.

در جامعه، راه ورود زنان به جامعه را باز کردیم

وی با اشاره به اینکه از نظر انسانی و معنوی هیچ فرقی بین زن و مرد قائل نیستیم، گفت:‌ اینطور نیست که بگوییم مرد قابلیتی برای تقرب به خدا دارد که زن ندارد.

حدادعادل با بیان اینکه در جامعه، راه ورود زنان به جامعه را باز کردیم، اضافه کرد:‌ نمونه بارز این موضوع آمار بالای قبولی دختران در دانشگاه‌ها است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مسیحایی پیدا می‌شود که جریان اصلاحات را زنده کند، اظهار داشت: بالاخره اصلاح‌طلبان علاقه دارند در هر انتخاباتی وارد میدان شده و پیروز هم شوند.

اینگونه حکایت می‌‌شود که اصلاح‌طلبان عموما علاقه‌مند به شرکت در انتخابات هستند

حدادعادل ادامه داد:‌ تصور می‌کنم این بار اصلاح‌طلبان با توجه به گرانی‌های اخیر علاقه بیشتری برای شرکت در انتخابات دارند.

وی با بیان اینکه بعید نیست افرادی از جبهه اصلاحات، داوطلب انتخابات ریاست‌ جمهوری شده و وارد شوند، یادآور شد:‌ چشم‌انداز اینگونه حکایت می‌کند که اصلاح‌طلبان عموما علاقه‌مند به شرکت در انتخابات هستند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد:‌ در اصولگرایان باید محاسبه کنیم که اگر چند کاندیدا وارد شوند و رأی‌ها شکسته شود آیا به صلاح است یا نه.

تعدد کاندیداهای اصولگرا بررسی می‌شود

وی اظهار داشت:‌ تمام جریاناتی که در خانواده اصولگرایی باید به این سؤال پاسخ دهند که اگر آنها اصرار بر منافع خود داشته باشند آیا این باعث می‌شود که اصولگرایی پیروز شود.

حدادعادل یادآور شد: ‌تصور می‌کنم با توجه به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری عموم مردم شرکت می‌کنند باید اصولگرایی در انتخابات پیروز شود و لازمه آن، این است که تعداد کاندیداهای اصولگرا که رأی بالا دارند، همه در انتخابات حضور نیابند تا کاندیدای اصولگرا پیروز شود.

رهبری در یک سخنرانی شاخصه‌های اصولگرایی را بیان کردند

نماینده مردم تهران در رابطه با جریانات اصولگرایی خاطر نشان کرد:‌ رهبری در یک سخنرانی شاخصه‌های اصولگرایی را بیان و از این جریان هم حمایت کردند.

وی با بیان اینکه از رهبری ممنون هستیم که با تدابیرشان راه را به ما نشان دادند، اظهار داشت:‌ اما اینکه دولت با اصولگرایان همکاری کرد یا نه، دیگر تمام شده و چه بحثی کنیم، شما هم نپرسید.

وی به شوخی به دانشجویان گفت: یک کلاس خط بگذارید برای دانشجوها تا خط خوشی هم داشته باشند، خط خوب داشتن هنر است.

حداد عادل در پایان خاطر نشان کرد:‌ به مازندران علاقه دارم و یکی از عروس‌هایم مازندرانی و اهل شهرستان جویبار است.

انتهای پیام/86007/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول