اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

عناصر بایکوت شده سیاسی در عرصه انتخابات به دنبال موج‌سواری هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با بیان اینکه نباید در بین مسئولان التهاب ایجاد شود، گفت: عناصر بایکوت شده سیاسی که در عرصه انتخابات سهمی ندارند به دنبال موج‌سواری هستند.

عناصر بایکوت شده سیاسی در عرصه انتخابات به دنبال موج‌سواری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد:‌ امام حسین (ع) در شب عاشورا به تمام یاران خود گفتند که هر کس در این صحرا بماند فردا زنده نخواهد ماند و هیچ استثنایی وجود ندارد در عین حال امام سجاد (ع) زنده ماندند و به شهادت نرسیدند البته امام سجاد (ع) در روز عاشورا شهید شدند اما این شهادت به گونه‌ دیگری بود.

وی افزود:‌ شهادت امام سجاد (ع) با شهادت یاران امام حسین (ع)‌ متفاوت بود چرا که شهادت امام زین‌العابدین از روز عاشورا شروع و 40 سال به طول انجامید و هر ساعت زندگی ایشان درد و رنج بود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع)، امام سجاد (ع) و سایر اهل بیت در قیام عاشورای حسینی نقش اساسی داشتند.

آیت‌الله علم الهدی خاطر نشان کرد: بایستی تاریخ را تحلیل کنیم و تنها مصیبت اهل بیت (ع) بیان نشود چرا که یکی از مصیبت‌های اهل بیت(ع) بی‌بصیرتی شیعیان بود؛ بعد از قیام عاشورا و در زمان امامت حضرت زین‌العابدین (ع)‌ به دلیل بی‌بصیرتی مردم موجی در آن زمان ایجاد شد و در این راستا منافقین و دشمنان برای رسیدن به اهداف خصمانه خود بر این موج سوار شدند.

وی ادامه داد: قرار بود کربلا در عرصه‌های اجرایی هم ادامه پیدا کند و امام سجاد (ع) پس از ورود به مدینه نیز فجایعی را که در کربلا رخ داد برای مردم تعریف کردند و موجی به وجود آمد که عبدالله بن زبیر از مظلومیت سیدالشهدا (ع) استفاده کرد و بر این موج سوار شد؛ امام سجاد (ع)‌ پس از انقلاب کربلا به روشنگری در این زمینه پرداخت اما مردم به خاطر بی‌بصیرتی اسیر موج‌سواری منافقان شدند.

* عناصر بایکوت شده سیاسی در عرصه‌های انتخابات به دنبال موج‌سواری هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا انتخابات وحدت را حفظ کنید، خاطر نشان کرد: تا زمان انتخابات نباید در میان مسئولان التهاب و تنش ایجاد شود؛ البته مردم نظام جمهوری اسلامی نیز با بصیرت هستند و قطعاً نمی‌گذارند هیچ جریان، گروه و فردی در کشور تنش سیاسی ایجاد کند.

وی متذکر شد: باید توجه داشت که در صورت ایجاد تنش و اختلاف‌افکنی‌ها در آستانه انتخابات موجی در کشور به وجود می‌آید که مزدورها و عناصر و جریان‌های بایکوت شده سیاسی که هیچ سهمی در عرصه انتخابات ندارند برای نیل به اهداف خصمانه خود بر این موج سوار می‌شوند.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد:‌ البته امروز شاهدیم که با اراده رهبر معظم انقلاب همه تنش‌های سیاسی در کشور خوابیده و مردم نیز این وحدت را حفظ می‌کنند.

* مردم اجازه نمی‌دهند عناصر و جریانات از زوایای سیاسی سوءاستفاده کنند.

امام جمعه مشهد در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: امروز باید برخی از جریان‌های سیاسی و سیاست‌مردان کشور و نخبگان سیاسی بدانند که شعارها، سخنرانی‌ها و تحریک‌های توخالی آنها به هیچ‌وجه در ملت با بصیرت ایران تأثیر ندارد؛ افراد و جریان‌های سیاسی نیز که بر خلاف تأکیدات مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات تنش و التهاب ایجاد می‌کنند باید بدانند که از هم‌اکنون آنها در بین مردم منفور هستند.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: مردم اجازه نمی‌دهند عناصر و جریانات از زوایای سیاسی سوءاستفاده کرده و ایجاد موج و التهاب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه اظهار کرد: آنهایی که برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری دست به اقدامات سیاسی می‌زنند باید بدانند که در بازار سیاست کشور ما هیچ‌کدام از این کالاهای سیاسی خریداری ندارد و برای مردم ما مورد قبول واقع نمی‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول