اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی اصفهانی:

استقبال از ضریح مطهر شکوهمند بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: مردم با استقبال پرشور و نیم میلیونی خود از ضریح مطهر امام‌حسین (ع) شکوهی عظیم آفریدند.

استقبال از ضریح مطهر شکوهمند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت الله‌عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به حماسه استقبال و بدرقه ضریح بارگاه مطهر سالارشهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) از مردم شهرهای آبادان، اروندکنار، چوئبده به‌ویژه عشایر غیور و روستاییان که شکوهی ماندگار خلق کردند، قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور 35 ساعته ضریح سید و سالار شهیدان (ع) در آبادان، همه کارهای صورت گرفته در مراسم استقبال و بدرقه از این ضریح مطهر را نشان خدمت و ارادت مردم و مسئولان به اهل بیت علیهم السلام دانست.

امام جمعه آبادان افزود: تنها یک پاداش و تقدیر از مردم و مسئولان به‌خاطر خلق حماسه استقبال از ضریح حرم مطهر وجود دارد و آن زیارت حرم مطهر آن امام همام و شفاعت در آخرت است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: در زمان حضور ضریح در شهرستان آبادان با وجود خیل عظیم جمعیت خوشبختانه هیچ مشکل و اتفاق خاصی پیش نیامد.

خطیب جمعه آبادان در ادامه خطبه‌ها به برخی تخلفات اداری اشاره کرد و آن را نوعی منکر دانست و گفت: تخلفات اداری خیانت به کشور و مردم است.

محمدی اصفهانی افزود: حیف و میل بیت‌المال، رشوه، رانت‌خواری و سوء استفاده‌های شخصی از موقعیت‌های شغلی از جمله این منکرات است و سکوت در برابر این امر جایز نیست.

وی تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، ارزش قایل شدن برای وقت شهروندان، در دسترس بودن مسئولان برای مردم و توجه کردن به مشکلات آنان را از جمله معروفات الهی عنوان کرد.

محمد اصفهانی در پایان خطبه‌ها به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه ‌باید تمدن، دانشگاه و دین را در خود تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دو نهاد معرفتی با نزدیک شدن به هم هر چه سریع‌تر نظام و کشور را سرافراز کنند.

انتهای‌پیام/2329/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول