اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران-103

وداع ضریح مطهر با خاک کشور/ پیمودن مسافت 45 کیلومتری توسط زائران با پای پیاده

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: مردم خرمشهر و زوار حسینی دیروز مسافت 45 کیلومتری را پیاده از مسجد جامع تا مرز شلمچه پیموده و کاروان سفینة‌النجاة را با جان و دل همراهی کردند.

وداع ضریح مطهر با خاک کشور/ پیمودن مسافت 45 کیلومتری توسط زائران با پای پیاده

مکی یازع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به خروج ضریح مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) از مرز شلمچه اظهار کرد: ضریح مطهر حوالی ساعت 12 شب گذشته از مرز شلمچه خارج شد.

وی افزود: کاروان سفینة‌النجاة همراه با سیل مشتاقان حسینی و کربلایی این مهمان ارزشمند را همراهی کرده و تا پاسی از شب زمزمه‌کنان با او وداع کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان خاطرنشان کرد: امنیت مراسم شب گذشته به طور کامل برقرار بود و در این راستا مشکل خاصی پیش نیامد.

وی اضافه کرد: ما امنیت مراسم استقبال از ضریح را مدیون مردم بوده و از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

یازع ادامه داد: ضریح مطهر شب گذشته با استقبال انبوهی از شهروندان خرمشهری و آبادانی، زائران و مهمانان سرازیر شده از اقصی نقاط کشور به شلمچه وداع گفت.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان بیان کرد: این مهمان ارزشمند با بدرقه‌ای بی‌نظیر و اشک‌بار و جمعیتی افزون بر شش کیلومتر از مرز شلمچه خارج شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان همچنین عنوان کرد: کاروان‌های راهیان نور نیز به تعداد 10 دستگاه اتوبوس که متشکل از دانش‌آموزان بودند در مراسم حضور داشتند و با حرم حسینی وداع گفتند.

وی افزود: مردم خرمشهر و زوار حسینی دیروز مسافت 45 کیلومتری را پیاده از مسجد جامع تا مرز شلمچه پیموده و کاروان سفینة‌النجاة را با جان و دل همراهی کردند.

یازع اظهار کرد: با اینکه ایستگاه‌های صلواتی در مسیر حرکت ضریح بسیار زیاد بود اما فوج جمعیت بدون نوشیدن آب و خوراک تنها عزاداری و سوگواری حسینی را برپا می‌کردند.

وی در پایان بار دیگر از حضور شهروندان آبادانی و خرمشهری همچنین زائران در برگزاری چنین مراسم باشکوهی در استقبال از ضریح مطهر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول