اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه شیرگاه در سوادکوه:

عامل اصلی هر جنبش موفق دانشگاهیان هستند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه شیرگاه گفت: بدنه اصلی هر جنبش موفق، عامه مردم، اقشار تحصیلکرده و فرهیختگان و دانشگاهیان هستند.

عامل اصلی هر جنبش موفق دانشگاهیان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، حجت الاسلام حسین ذاکری خطیر در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با اشاره به سخنی از امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) گفت: عدم انجام گناه، بزرگ‌ترین تقوا است.

خطیب نماز جمعه شیرگاه در ادامه مبحث خانواده به اهمیت خانواده سالم در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه سالم و پاک از خانواده سالم نشأت می‌گیرد.

وی به برخی از ویژگی‌های خانواده ایده‌آل اشاره کرد و ادامه داد: نزدیکی شرایط زندگی زوجیت، صادق بودن، امانتدار بودن، رازدار بودن، طهارت روحی و روانی، اخلاق نیکو و عفت از رازهای خانواده ایده‌آل است.

ذاکری خطیر به مشکلات ایجاد شده در سوریه اشاره کرد و آن را برنامه‌ریزی کشورهای استکباری و برخی از دولت‌های منطقه دانست و گفت: تضعیف مقاومت منطقه و نجات اسرائیل و محاصره ایران از برنامه‌های استکبار در سوریه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با تأکید بر اینکه استکبار هنوز به قدرت ایران اسلامی پی نبرده است، یادآور شد: موفقیت مقاومت در غزه تنها با استفاده از فناوری موشک فجر به دست آمده است و استکبار با دستپاچگی، همه شرایط مقاومت غزه را پذیرفتند.

وی افزود: تا زمانی که از قرآن و آموزه‌های دینی استفاده کنیم دشمنان کاری در برابر ما نمی‌توانند انجام دهند و ایران اسلامی، اسرائیل را در خاک خودش زمین‌گیر می‌کند.

ذاکری خطیر با بیان مصیبت ورود اسرای کربلا به مدینه، گفت: امام سجاد در پاسخ به یک شامی، ذکر نام جدش در نماز و اذان را بیانگر ماندگاری آرمان‌های اصیل اسلامی دانسته بود و حضرت زینب (س) نیز به ماندگاری نام و یاد امام حسین (ع) در قلب و ذهن مردم در همه اعصار تأکید کرده بود.

نماز اساسی‌ترین رشته الفت خدا و بندگان

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی امام جمعه زیراب در شهرستان سوادکوه با اشاره به انسان مثمرثمر گفت: اگر انسانی عمر خویش را در جایی صرف کند که سود و فایده نداشته باشد انسانی بی‌بار و ثمر است ولی اگر انسان مؤمن به کارهای خود رنگ خدایی بدهد و حسن فعلی و حسن فاعلی را توأم کند انسانی ثمربخش است.

امام جمعه زیراب، نماز را واسطه محکم پیوند هستی انسان به ملکوت توصیف کرد و افزود: نماز، نور دل و صفای قلب و روح و جان انسان و همچنین اساسی‌ترین رشته الفت بین خدا و بندگان خدا است.

وی با بیان شهادت دکتر مفتح و روز پیوند حوزه و دانشگاه به لطمه‌های جدایی این دو نهاد اشاره کرد و یادآور شد: وحدت این دو نهاد می‌تواند ما را به دستاوردهای مهمی برساند که باید هر چه ژرف‌تر و دقیق‌تر به اهمیت آن بیندیشیم.

امام جمعه شهر زیراب، برگزاری مجمع جهانی بیداری اسلامی در کشورمان را موفق برای بسترسازی و مصون ماندن این حرکت از انحرافات احتمالی دانست و گفت: بدنه اصلی هر جنبش موفق، عامه مردم، اقشار تحصیل کرده و فرهیختگان و دانشگاهیان هستند.

رضایی به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره «بیداری اسلامی» اشاره کرد و گفت: دشمان از اسلام عمل، اسلام اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توکل به خدا، اسلام حسن ظن به وعده الهی می‌ترسند.

انتهای‌ پیام/86015/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول