اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستای «فقیه حسنان» دشتی افتتاح شد

ششمین نمایشگاه «از بنی‌اسرائیل تا آل‌های عربی»

خبرگزاری فارس: ششمین نمایشگاه «از بنی‌اسرائیل تا آل‌های عربی» در روستای «فقیه حسنان» شهرستان دشتی با حضور شماری از مردم و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

ششمین نمایشگاه «از بنی‌اسرائیل تا آل‌های عربی»

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حسن موثق مسئول این نمایشگاه ظهر امروز در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه از بنی‌اسرائیل تا آل‌های عربی که در روستای فقیه حسنان افتتاح شد اظهارداشت: با توجه به استقبال بی نظیر مردم در چند سال گذشته به ویژه در سال گذشته که بیش از 30 هزار نفر استان‌های مختلف کشور از این نمایشگاه دیدن کردند، امسال هم زمین نمایشگاه و هم غرفه‌ها را افزایش داده‌ایم.

حسن موثق افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت 4 هکتار احداث و دارای 55 غرفه است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه با 55 غرفه از جمله ذبح حضرت اسماعیل، شترصالح، گوسفند سامری، زنده به گور کردن دختران در صدر اسلام، شکنجه بلال و عمار، لیله المبیت، روز غدیر، شهادت حمزه، وفات رسول الله، کوچه‌های مدینه و مسجد النبی دایر شده است.

موثق افزود: از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه، شهادت امام علی(ع)، شهادت یاران پیامبر و امام علی(ع)، شهادت امام حسین و یارانش، گودی قتلگاه و تل زینبیه است.

مسئول نمایشگاه فقیه حسنان ادامه داد: در بخش معاصر و بیداری اسلامی نیز ضمن احداث نماد میدان لولو بحرین، غرفه‌های شهدا، سرداران جنگ تحمیلی، شهدای روستا، قیام مردم بحرین، قیام مردم کشورهای عربی و جنبش ضد وال‌استریت دایر است.

وی ضمن تقدیر از سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: هر چند هیچ نهاد تبلیغاتی و فرهنگی با ما همکاری نکرده‌اند، تاکنون 60 میلیون تومان در این نمایشگاه هزینه کرده‌ایم.

موثق خاطرنشان کرد: در بازدید استاندار سابق بوشهر قول داده بودند که اعتباری برای احداث سالن چند منظور در کنار این نمایشگاه اختصاص یابد ولی متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه تا اربعین حسینی در این روستا برپاست.

شایان ذکر است در این نمایشگاه به نشانه حمایت از زنان شجاع و مقاوم و مردم با بصیرت بحرینی میدان لولو بحرین به نماد قیام و انقلاب علیه ظلم و ستم در این کشور در روستای محروم و دور افتاده فقیه حسنان شهرستان دشتی استان بوشهر احداث شده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده است.

با توجه به ظلم ظالمان و ستمگران آل خلیفه و آل سعود نسبت به مردم مظلوم و مسلمان بحرین، میدان لولو در این روستا به ارتفاع هشت متر و به عرض شش متر احداث شده است.

در این نمایشگاه نه تنها میدان لولو بلکه تصاویری از شهدای مسلمان بحرین که توسط نیروهای سفاک آل خلیفه و آل سعود شکنجه و به شهادت رسیده‌اند نیز به نمایش گذاشته شده است که هر بیننده‌ای از دیدن این تصاویر اشک از چشمانش جاری می‌شود.

روستای فقیه حسنان در 24 کیلومتری جنوب غربی خورموج و در جلو کوهپایه‌مند قرار دارد و تا کنون 16 شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/66001/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول