اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور خبر داد

زندگی 5 میلیون نفر از مردم کشور در سکونتگاه‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: 5 میلیون نفر از مردم در سکونتگاه‌های غیرمجاز کشور زندگی می‌کنند که برای ایجاد امنیت باید از تمام امکانات فرهنگی، نظامی و امنیتی برخوردار شوند.

زندگی 5 میلیون نفر از مردم کشور در سکونتگاه‌های غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا افشار در نشست با اصحاب رسانه آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: رسیدگی به مباحث اخلاقی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: البته حوزه‌هایی نظیر حوزه اقتصادی و امنیتی نیز در کنار امور اجتماعی حائز اهمیت هستند، اما به نوعی تمام زمینه‌های فعالیتی در این حوزه‌ها زیرمجموعه اجتماع و مباحث اجتماعی محسوب می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی برخورداری مردم از شرایط ایده‌آل زندگانی را شرط دستیابی به امنیت پایدار و اقتصاد ثابت برشمرد و بیان داشت: این وضعیت تنها در شرایطی ممکن می‌شود که مردم از اجتماع و زندگی اجتماعی خود رضایت کافی داشته و به آینده خود امیدوار باشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی در 20 بند مطرح شده که بر اساس همین فرمایشات تمام اقدامات مسئولان و نهادهای دولتی شکل گرفته و انجام می‌شود.

افشار اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 88 طرح تحول اجتماعی در کشور انجام شده که تمام این برنامه‌ها در مسیر اجرایی کردن کاهش فاصله طبقاتی و مقابله با افزایش جرائم اجتماعی است.

وی اولویت کاری را در نهادهای اجرایی و خدمات‌رسان معطوف به بخش‌های حاشیه‌ای شهرها دانست و گفت: تغییر الگوی برخورد با جرائم اجتماعی و اخلاقی انجام گرفته در سطح جامعه یکی از اولویت‌های اساسی مطرح شده در طرح تحول اجتماعی است که دنبال آن هستیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: حوزه‌های مختلف جرائم باید بررسی و جدا شود تا جرائم اجتماعی خشن و غیرخشن از همدیگر تفکیک شده و به نوعی دارای جرائم طبقه‌بندی شده باشیم.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با لزوم توجه نهادها به مناطق حاشیه‌ شهرها بیان داشت: ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت داشته و از سوی این وزارت باید به اوضاع چنین سکونتگاه‌هایی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: سکونتگاه غیررسمی تنها به سکونتگاه‌های خارج از شهر و حومه‌ای اطلاق شده و سایر سکونتگاه‌ها در بخش سکونتگاه‌های غیرمجاز قرار می‌گیرند.

این مسئول گفت: هیئت ساماندهی سکونتگاه‌های غیرمجاز تاکنون به هفت استان سفر داشته و آذربایجان غربی به عنوان هشتمین استان از تمام استان‌های قبلی وضعیت مطلوب‌تری در بحث رسیدگی به سکونتگاه‌های حاشیه شهرها دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی متذکر شد: با بزرگ‌تر شدن شهرها روستاهای نزدیک شهرها به نوعی درگیر این مسائل شده و باید مردم آن روستا نیز خود را با شرایط شهرنشینی وفق دهند و به این ترتیب شاهد تغییر الگوی زندگی مردم نیز می‌شویم که این امر سبب ایجاد مشکلاتی در میان اهالی شهرها و روستاها می‌شود.

افشار اذعان داشت: کل سکونتگاه‌های غیرمجاز کشور حدود 700 مورد است که در این سکونتگاه‌ها بیش از 5 میلیون نفر زندگی می‌کنند و باید از تمام امکانات فرهنگی، نظامی و امنیتی برخوردار شوند تا امنیت مناطق مختلف شهر نیز به این ترتیب تامین شود.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول