اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

برگزاری کارگاه آشنایی با روش‌های مطالعه

خبرگزاری فارس: سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری کارگاه آشنایی با روش‌های مطالعه در قزوین خبر داد.

برگزاری کارگاه آشنایی با روش‌های مطالعه

حمید نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به اهمیت مطالعه مؤثر اظهار داشت: بهره‌مندی از یک جامعه خلاق و اهل مطالعه زمانی حاصل می‌شود که زمینه برای رشد و ترقی آنان فراهم شده باشد.

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: از همین جهت و با توجه به رسالتی که حوزه مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی برعهده دارد برگزاری کلاس‌هایی برای آشنایی با روش‌های مطالعه مؤثر و تندخوانی در خانه فرهنگ محمدیه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی در ادامه تندخوانی را بهترین روش برای موفقیت در امتحانات عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان برای فراگیری سریع‌تر و استفاده بهینه از زمان نیاز اساسی به تندخوانی دارند و این مزیت به معنای خواندن سریع همراه با درک مطلب است.

این مسئول به مزایای تندخوانی اشاره کرد و افزود: تندخوانی تمرکز فکر را قوی‌تر و حواس‌پرتی را از بین می‌برد و موجب پیشرفت جدی ما در خواندن مطالب مختلف خواهد شد و حافظه را قوی‌تر ساخته و از خستگی زودرس و غیرطبیعی جلوگیری می‌کند تا از زمان خود بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

نیرومند در توضیح مزایای تندخوانی با اشاره به مراحل مختلف آن گفت: مرور کلی و اجمالی، خلاصه نویسی، طرح سئوال و جواب از خود و مرور موجب می‌شود مطالب در حافظه بلند مدت ذخیره شود.

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: هدف مطالعه درک صحیح و سریع مطلب، به خاطر سپردن و یادآوری در مواقع لزوم است به همین دلیل آشنایی با روش‌های مطالعه مؤثر و ضروری است.

گفتنی است کارگاه روش‌های صحیح مطالعه و یادگیری برای بانوان در خانه فرهنگ و کتابخانه محمدیه و در روزهای پنجشنبه و از ساعت چهار تا شش برگزار می‌شود.

قابل ذکر است که در فرهنگسرای بانو نیز کارگاه روش‌های مطالعه مؤثر برگزار شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول