اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار منوجان عنوان کرد

ورود بخش خصوصی برای حل مشکلات توسعه‌ جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: فرماندار منوجان گفت: تنها با استفاده از سرمایه دولت نمی‌توان مشکلات توسعه‌ای در منطقه جنوب کرمان را برطرف کرد بلکه باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

ورود بخش خصوصی برای حل مشکلات توسعه‌ جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، جهانگیر تشکری در نشست مسئولان اتاق بازرگانی کرمان با ائمه جمعه و فرمانداران جنوب کرمان اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه جنوب کرمان بستر غنی و پایدار، معادن فراوان و کشاورزی بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی این منطقه باید درست جهت داده شود، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار فراوان و ناشناخته‌ای در منطقه جنوب کرمان و همچنین شهرستان منوجان وجود دارد و دارای قابلیت تولیدی فراوان است، فرصتی استثنایی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

تشکری با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا با ایجاد توسعه در منطقه محرومیت‌های موجود را از بین برد، تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان به کمک نیروی انسانی خود با سرمایه‌گذاری مناسب به سوی پیشرفت و آبادانی حرکت می‌کند.

وی با توجه به اینکه توسعه، زمانی تحقق می‌یابد که در قالب یک طراحی درست و برنامه‌ریزی صحیح انجام گیرد، ابراز داشت: با همکاری اتاق بازرگانی و پیگیری جدی می‌توانیم، تمام کمبودهای شهرستان منوجان را برطرف کنیم.

تشکری عنوان کرد: در منطقه جنوب کرمان سرمایه‌های عظیمی وجود دارد که امکان بالندگی را با جهت‌دهی مناسب در این زمینه فراهم می‌کند و با وجود مزایای فراوانی، ایده و طرح‌های نو، نگاه درون‌گرا، اعتقاد راسخ، به‌کارگیری دانش و راهکار مناسب می‌توان به موفقیت دست یافت.

فرماندار منوجان با تأکید بر اینکه باید استراتژی کلان و منطقه‌ای را در توسعه منطقه جنوب کرمان به کار ببریم، گفت: تنها با استفاده از سرمایه دولت نمی‌توان این مشکلات را برطرف کرد بلکه باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

تشکری با اشاره به اینکه تولید داخلی باید تقویت شود تا صادرات محقق شود، بیان داشت: با مهار آب‌های سطحی در منطقه جنوب کرمان نیز یک میلیون مترمکعب از دسترس خارج می‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های 15 ساله این منطقه اذعان داشت: با مدیریت صحیح منابع می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت و زمینه عمران و توسعه منطقه را فراهم کرد.

تشکری با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌های لازم امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم به دلیل ایجاد تمام زیرساخت‌ها این امکان اکنون فراهم شده است.

وی شهرستان منوجان را از امن‌ترین شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خواند و اظهار داشت: همچنین از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه به طور 100 درصد حمایت کرده و امنیت آن را فراهم می‌کنیم.

تشکری خام‌فروشی را یک تهدید برای شهرستان ذکر و تصریح کرد:‌ باید با ایجاد صنایع تبدیلی توسط بخش خصوصی و حمایت اتاق بازرگانی این مشکل را برطرف کرد تا از پیامدهای آن نیز جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در شهرستان رودبار، معادن تیتانیوم شهرستان فاریاب و نیروگاه یک‌هزار واتی شهرستان منوجان از جمله ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان است که می‌تواند، زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم آورد.

تشکری عنوان کرد: جنگل‌های بسیار وسیع مهرویه، محمدآباد و بجگان، انرژی خورشیدی و بادی و باغ‌های زیتون از جمله قابلیت‌های شهرستان منوجان است.

انتهای پیام/80006/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول