اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد چابهار خبرداد

آمـادگی مـنطقه آزاد چـابـهار برای جـذب 1.5 مـیلـیون گردشـگر

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار با به‌کارگیری تمامی توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود، جذب 1.5 میلیون گردشگر را در سه ماه آخر سال ترسیم کرده است.

آمـادگی مـنطقه آزاد چـابـهار برای جـذب 1.5 مـیلـیون گردشـگر

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، علیرضا هدایتی پیش از ظهر امروز در اولین نشست ستاد دائمی تسهیلات سفر نوروزی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار با به‌کارگیری همه اهرم‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود و بالقوه چشم‌انداز جذب 1.5 میلیون گردشگر را در سه ماه منتهی به سال جدید و نوروز 1392 ترسیم کرده است.

وی افزود: با توجه به کمیت جاذبه‌های همه پسند گردشگری و اقدامات تخصصی صورت گرفته در حوزه‌های اطلاع رسانی، خدمات گردشگری و مدیریت منابع، دستیابی به این حجم از گردشگران در این منطقه دور از دسترس نیست.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به جذب گردشگران و مسافران نوروزی با اولویت قراردادن استان سیستان و بلوچستان به عنوان بازار هدف، گفت: تعیین بازار و جامعه هدف در محدوده استانی و ظرفیت سازی و ایجاد امکانات برای برآورد نیازهای گردشگران استانی از جمله اولویت‌های سازمان در این زمینه است.

هدایتی ضمن اشاره به تجارب کشورهای موفق در عرصه توریسم، آثار و فواید مثبت آن و لزوم توسعه گردشگری داخلی به عنوان پیش زمینه و مقدمه جذب گردشگران بین‌المللی بیان داشت: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد چابهار بر اساس موازین ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور، اولین جلسه طرح نوروزی 1392 خود را ماه جاری (آذرماه) برگزار و چارچوب حرکت خود را پایه مصوبات 20 گانه منشور عملیاتی و اهداف ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور، بنا نهاده است.

وی ضمن مهم دانستن صنعت گردشگری و تأثیراتی که می‌تواند بر جوامع و ساکنان محلی منطقه بگذارد افزود: فرآیندی که از مجموع عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی این صنعت به وجود می‌آید رونق اقتصادی، اشتغا‌ل‌زایی، تعاملات فرهنگی گسترده، شکوفایی استعدادها و توسعه پایدار را در پی دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار به سهم منطقه آزاد چابهار از شعار همگانی، همه مکانی و همه زمانی کردن سفر و توزیع عادلانه مسافر در کشور و در سایه ماندن زیبایی‌های منطقه در قبال تجارت و ترانزیت، اشاره کرد و بیان داشت: توقع ناشی از ماهیت مناطق آزاد، وظیفه خطیر و مضاعفی بر دوش دست‌اندرکاران عرصه گردشگری در این منطقه گذاشته و البته عزم آنها را در زمینه خدمات رسانی بیشتر به هموطنان جزم‌تر می‌کند.

هدایتی همچنین با توجه به شرایط مناسب اقلیمی چابهار به عنوان مقصد گردشگری ادامه داد: سفرهای نوروزی هموطنان به این منطقه در ایام نوروز و ایجاد فضاهای اسکان و بهداشتی مناسب از وظایف ستاد تسهیلات سفرهای منطقه در راستای فراهم کردن تسهیلات سفر، مقدمات حضور و پذیرش میهمانان و مسافران می‌باشد.

در این جلسه که با حضور مسئولان اتاق بازرگانی، رئیس شورای روستای تاریخی تیس و مدیران سازمان برگزار شد به فعالیت‌های گردشگری منطقه از جمله راه‌اندازی تورهای ارزان قیمت، اسکان موقت در مکان‌های مناسب در محدوده منطقه، ایجاد امکانات رفاهی، اسکان در مواقع بحران و بارندگی، پاکسازی و آماده‌سازی پلاژ ساحلی تیس و غیره اشاره شد.

انتهای پیام/75002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول