اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست خبری استاندار کرمان گزارش می‌دهد

خط و نشان‌های استاندار کرمان برای متخلفان بازار

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان در نشست خبری امروز خود در مورد موضوعات مختلف از سفر چین گرفته، رویدادهای خانه مطبوعات تا سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری قطری‌ها برای هوبره و برخورد جدی با متخلفان در بازار سخن گفت.

خط و نشان‌های استاندار کرمان برای متخلفان بازار

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علت اصلی برگزاری این نشست اعلام فصل‌الخطاب در مورد رویدادهای اخیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات و رسانه‌ها جایگاه ویژه برای استان کرمان بود، بیان کرد:‌ فعالیت این خانه برای مدت زمانی نسبتا طولانی متوقف بود و با درخواست اهالی رسانه این خانه به صورت مجدد آغاز به کار کرد.

نجار تصریح کرد:‌ خانه مطبوعات استان کرمان فعالیت مجدد خود را با موتوری قوی آغاز کرد، افزود: پس از یک سال از فعالیت مجدد این خانه مباحثی در مورد جایگاه و مسئولیت‌ها مطرح شد که دوستان هیئت مدیره بر اساس اساسنامه کار را دنبال کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موارد مطرح شده در مورد خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان موضوع درونی رسانه‌ها بود،‌ لزومی نبود که ما به عنوان دولت در این بحث حضور پیدا کنیم.

نجار اذعان داشت:‌ ما دنبال این امر بودیم که دوستان به نتیجه برسند و این موضوع را حل کنند، اما این اتفاق روی نداد و موضوعات و مباحث مختلفی مطرح و اخبار گوناگونی منتشر شد و به همین علت، کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار نشستی را با دو طرف دعوا برگزار کرد و از من خواست تا در خدمت دوستان باشم و صحبت‌های آنها را بشنوم.

وی ابراز داشت: من در این نشست حضور یافتم، اما از صحبت دوستان هیچ مورد خاصی را نیافتم که بخواهم اظهارنظر کنم و در نهایت قرار شد که مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان در مورد اسناد مربوط به خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان گزارشی را ارائه کند.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: در این زمینه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صحبت کردم.

پیامک طعنه‌دار برای آقای استاندار

نجار با بیان اینکه قرار بود طی هفته‌های گذشته گزارش مربوط به مباحث مطرح شده درباره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان را ارائه دهم، افزود: بعد از برگزاری این نشست، سفری را به جنوب استان کرمان انجام دادم و برای برگشت سریع‌تر به کرمان به بندرعباس رفتم تا از طریق مسیر هوایی به مرکز استان برگردم.

وی تصریح کرد: زمانی که بندرعباس رفتم یکی از افراد مربوط با خانه مطبوعات برایم پیام داد که آقای استاندار گردش در سواحل دریای بندرعباس خوش بگذرد که به مدیرکل روابط عمومی گفتم گزارش سفر را به این فرد اعلام کن که این شخص پس از اطلاع از جریان سفر از ما عذرخواهی کرد.

خانه مطبوعات از پایبست ویران است

نجار بیان داشت: در نشست طرفین دعوا در مورد خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان تمام افراد حاضر در این جلسه صورت جلسه‌ای را امضاء کردند که بر اساس آن سخن استاندار فصل‌الخطاب این جریان است.

استاندار کرمان از برگزاری نشستی با حضور دو نماینده از طرفین دعوای خانه مطبوعات و مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: گزارش شش صفحه مدیرکل ثبت نشان می‌دهد که «خانه از پایبست ویران است».

نجار با اشاره به اینکه این پرونده را مرور کردم، اذعان داشت:‌ به موجب اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان تمام اهالی رسانه و فعالان این حوزه به عنوان اعضای این مجموعه هستند و اکنون مشخص نیست که اعضای این خانه چه کسانی و کجا هستند.

وی تصریح کرد: زمانی که اعضا مشخص شدند آن وقت می‌توان گفت که خانه رسمیت دارد یا ندارد و سپس مجمع اعلام عمومی شود و شرایط ثبت‌نام برای تمام اعضا فراهم شود و بعد از پذیرش عضوی‌ها مجمع را با نصف به اضافه یک برگزار کرد که این اتفاق در هیچ دوره‌ای از فعالیت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان روی نداده است. 

خط‌‌دهی اهالی رسانه کرمان به وزارت ارشادی‌ها

نجار با بیان اینکه هزینه نامه‌ای که در مورد خانه مطبوعات به اداره کل ثبت استان رفته را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پرداخت کرده است، افزود: افرادی  که به ارشاد اسلامی انتقاد می‌کنند که چرا این نهاد در مورد مسائل خانه نظر می‌دهد، باید بدانند بر اساس قانون تجارت مجموعه‌ای که سرمایه‌گذاری یک تشکل را انجام داده است، می‌تواند نظر دهد.

وی تصریح کرد:‌ ما باید فکر و اندیشه را برای رسیدن به هدف و مقصد به کار گیریم و بیشتر کار کنیم، اما اگر در مورد خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان بحث منفعت شخصی و موقعیت اجتماعی برای یک فرد مطرح بود و این امر بحث دیگری است.

نجار با اشاره به اینکه دفاع از حقوق صنفی اهالی رسانه، گسترش فعالیت‌های مطبوعاتی و ایجاد انسجام و وحدت میان اعضاء از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در اساسنامه خانه مطبوعات به شمار می‌رود، اذعان داشت: ‌چگونه در این خانه تفرقه به جای وحدت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این بحث در مورد خانه مطبوعات استان کرمان باید تمام شود، گفت: در مورد بحث‌های خانه مطبوعات خط و خطوطی به اشخاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می‌شد که این امر بی‌تأثیر بر جریان این خانه نبود و از وزیر ارشاد خواستم تا این مسائل برچیده شود و ما موضوع را در داخل استان کرمان حل می‌کنیم.

نجار ابراز داشت‌: گروهی که به عنوان هیئت رئیسه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان بودند بیایند و بر اساس تعریف قانونی خانه در اساسنامه ثبت‌نام از اعضاء را آغاز کنند و بعد مجمع را مشخص کنید.

چین فرصتی طلایی برای ایران است

پس از پایان این بخش از سخنان استاندار کرمان فیلم کوتاهی از سفر هیئت کرمانی به چین طی هفته گذشته پخش شد.

بعد از نمایش فیلم مذکور نجار با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پکن و حضور هیئت کرمانی متشکل از استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و تعدادی از نمایندگان و همچنین نمایندگانی از پارلمان بخش خصوصی در این نمایشگاه اذعان داشت: هیئت‌هایی نیز از استان‌های فارس، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی از کسب رتبه نخست غرفه ایران در بین 100 غرفه نمایشگاه پکن خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور قدرتمند استان کرمان به ویژه بخش خصوصی فعال در این خطه موجب کسب این موفقیت شد.

نجار چین را فرصتی طلایی برای ایران خواند و تصریح کرد: ‌به عنوان نمونه ما با صادرات خرمای استان کرمان به چین از انباشت این محصول جلوگیری کردیم.

این مسئول بیان داشت: مردم چین ذائقه شیرینی دارند و با توجه به جمعیت یک میلیارد و 400 نفری این کشور اگر مردم چین بخواهند هر کدام فقط یک دانه خرما بخورند در صورتی که تمام ایران هم نخلستان شود باز هم کمبود خرما وجود دارد.

نجار با بیان اینکه هیئت کرمانی در سفر به چین از دو کارخانه که دارای سرمایه‌گذاران ایرانی بودند هم بازدید کردند،‌ گفت: چین حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران در این کشور دارد.

وی افزود: قبل از سفر به چین تصورم این بود که خیابان‌ها و پیاده‌روهای این کشور مملو از جمعیت است، اما اینگونه نبود و متوجه شدم که تمام مردم مشغول کار هستند و مردم چین دارای همت،‌ قناعت، تفکر ‌کار و تابع حکومت هستند.

استاندار کرمان حضور میلیون‌ها مسلمان در کشور چین را ظرفیت مطلوبی برای ایران خواند و خاطرنشان کرد: در این سفر مذاکراتی در مورد گردشگری و صادرات خرما و پسته کرمان به چین انجام شد.

بازار قدیمی کرمان با اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌ها رونق می‌گیرد

نجار در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد بیان اخبار و آمار مربوط به زلزله‌های کرمان و تأثیر منفی آن بر سرمایه‌گذاری اذعان داشت:‌ اعلام زلزله‌ها تأثیری در سرمایه‌گذاری ندارد، زیرا اگر اینگونه بود، ژاپن با آمار بالای زلزله وضعیت دیگری نسبت به امروز داشت و در بحث سرمایه‌گذاری امنیت حرف نخست را می‌زند.

وی افزود: در زمان زلزله اخیر کرمان در چین بودم، اما اخبار را پیگیری می‌کردم و حتی برای برگشت به کرمان آماده بودم که دوستان اطلاع دادند خسارتی وارد نشده است.

نجار با اشاره به انجام بازدید از مناطق زلزله‌زده در زلزله اخیر کرمان بیان داشت: با توجه به ساخت و سازهای انجام شده این زلزله تلفات جانی نداشت و خسارت مالی آن هم ضعیف بود.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پروژه بزرگ خشت‌مال‌های کرمان ابراز داشت: بحث گودال خشت‌مال‌های کرمان از سال 43 مطرح بوده است و اجرای پروژه در این مکان مرتب با مشکل و موانعی برخورد می‌کرده است.

نجار با اشاره به اینکه بحث‌های مربوط به میراث فرهنگی در زمینه اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌ها روند مطلوبی نداشت، تصریح کرد: من به عنوان استاندار و بر اساس اختیاراتی که دولت به من داده است مجوز لازم را برای اجرای این طرح بزرگ صادر کردم.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این امر نیستیم که به میراث فرهنگی آسیبی وارد شود، اذعان داشت: بازار قدیمی کرمان رونق ندارد و با اجرای طرح گودال خشت‌مال‌ها رونق دوباره‌ای می‌گیرد و در اجرای این طرح ضوابط میراث فرهنگی رعایت می‌شود و نحوه ساخت و نمای ساختمان منطبق بر ساخت و سازهای بومی کرمان است.

پای پسته و خرمای کرمان باید به پروازها باز شود

نجار عنوان کرد: دولت صادرکننده نیست، بلکه مسیر صادرات را هموار می‌کند و در سال جاری 400 میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای صادرات پسته در استان کرمان اعطاء شد.

وی برند و بسته‌بندی مناسب را در صادرات مهم خواند و گفت: در پذیرایی سفرهای هوایی استان کرمان باید از محصولات این خطه مانند خرما و پسته استفاده شود.

نجار همچنین پس از انتقاد یکی از خبرنگاران کرمانی مبنی بر عدم برگزاری کارگروه ورزش و رسیدگی به مسائل این حوزه طی مدت زمان طولانی از سرپرست حوزه استاندار خواست تا برگزاری این کارگروه را در دستور کار قرار دهد.

مقام عالی دولت در استان کرمان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد علت اجرای ناموفق طرح پزشک خانواده عنوان کرد: من از ابتدا با اجرای این طرح در سراسر استان کرمان موافق نبودم و خواستار این امر بودم که این طرح به صورت پایلوت در چند شهرستان اجرا شود و سپس مشکلات طرح مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن در سطح استان عملیاتی شود.

نجار برای پیگیری طرح پزشک خانواده در کرمان، خواستار تشکیل نشست تخصصی در این زمینه شد.

برخورد جدی با متخلفان در بازار کرمان

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد فعالیت‌های صورت گرفته در بحث صنعت دفاعی در کرمان با توجه به ظرفیت‌های مطلوب استان در این زمینه بیان داشت: در بحث پدافند غیرعامل کارهای مطلوبی در استان کرمان صورت گرفته است.

نجار همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره عدم نظارت کافی بر بازار و نارضایتی مردم از بازاریان محتکر و متخلف اذعان داشت: نظارت‌ها در این زمینه به صورت گسترده ادامه دارد و انبارداران باید موجودی خود را به اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کنند و برخورد جدی با محتکران و متخلفان در بازار انجام می‌شود.

تمام پل‌های شهر کرمان ساخته می‌شوند

استاندار کرمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد اجرای پروژه‌های روگذر، زیرگذر و پل‌ها در شهر کرمان و اینکه گفته می‌شود تعدادی از این پروژه‌ها به اتمام نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: هر کس موضوع ناتمام ماندن این طرح‌ها را اعلام کرده، قصد شوخی داشته است.

نجار ابراز داشت: چهار پل روگذر و زیرگذر شهر کرمان تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بقیه آنها نیز به مرور زمان ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پل‌های شهر کرمان در مهر ماه سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه گلایه‌مندیم که پیمانکاران به تعهد خود عمل و البته بخشی از این موضوع به مسائل تحریم‌ها و اعتبارات برمی‌گردد.

یکی دیگر از خبرنگاران در مورد افزایش آمار فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته و بحرانی شدن این موضوع، پرسشی را مطرح کرد که نجار در این زمینه تصریح کرد: رسانه‌ها باید آگاهی مردم را برای کاهش آلام در تصادفات جاده‌ای افزایش دهند.

وی بیان کرد: 23 تا 25 هزار نفر سالانه در ایران در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که حتی جان باختن یک نفر زیاد و رفع نقاط حادثه‌خیز در این زمینه موثر است و مردم باید در رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلار قطری‌ها برای هوبره زیبای سیرجان

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی دارای محدودیت‌هایی است، عنوان کرد: استان کرمان در سال 89 مقام نخست در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و در سال 90 نیز رتبه چهارم کشوری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد.

نجار میزان سرمایه‌گذاری در پروژه گودال خشت‌مال‌ها را 180 میلیون دلار ذکر کرد و ابراز داشت: پروژه‌ای نیز با سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری قطری‌ها در سیرجان با موضوع پرورش هوبره انجام می‌شود.

منتقدان با مدرک حرف بزنند

یکی دیگر از خبرنگاران کرمانی در نشست امروز استاندار کرمان بحث انتقاد به مدیریت صنایع مس از سوی یکی از نمایندگان را مطرح کرد که نجار بیان داشت: در این زمینه نشستی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و احمدی‌نژاد از منتقدان خواست تا مدارک خود را ارائه کنند که هیچ مدرکی ارائه نشد.

وی تصریح کرد: انتصابات حق دولت است و افراد اگری نظری در این زمینه دارند باید آن را در قالب قانون ارائه کنند.

نجار خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری شرکت مس در کرمان باید افزایش یابد و سرمایه‌گذاری و اکتشافاتی نیز از سوی این مجموعه در حال انجام است که اکتشاف 400 میلیون تن ذخیره معدنی در عنبرآباد از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

.................................

گزارش از مهسا حقانیت

.................................

انتهای پیام/80019/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول