اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

نقش بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب بررسی شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه امام از همان آغاز نهضت در بیانیه‌های خود اصناف و بازاریان را مورد خطاب قرار می‌داد، گفت: باید نقش بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

نقش بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا دهناد امروز در همایش تجلیل از اتحادیه‌های صنفی قم که در مجتمع اصناف قم برگزار شد به جایگاه والای اصناف قم اشاره و ابراز کرد: اصناف قم جایگاه بسیار والایی دارند، تا جایی که رهبر معظم انقلاب قم را خاستگاه انقلاب اسلامی دانستند.

وی با بیان اینکه ریشه خیزش‌های اسلامی و بیداری‌ در جهان اسلام از قم نشأت گرفته است تصریح کرد: این نکته تعمیق در سخنان رهبری است.

معاون استاندار قم با تاکید بر نقش مبارزه بازاریان قم با طاغوت بیان کرد: اصناف و بازاریان قم یکی از شروع‌کنندگان مبارزه علیه استبداد بودند که باید نقش بازاریان و اصناف قم در پیروزی انقلاب مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و اتحادیه‌های صنفی در سراسر جهان کارکردی صرفا اقتصادی دارند تصریح کرد: در ایران به ویژه استان قم کارکرد اجتماعی اصناف و بازاریان بسیار بیشتر از کارکردهای اقتصادی است.

دهناد با تاکید بر اینکه بازاریان در انقلاب مشروطه نقش ویژه‌ای ایفا کردند گفت: بازاریان در کنار علما و با قرار دادن مغازه‌های خود کنار مساجد به مبارزه علیه مشروطه پرداختند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار اصناف در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ابراز داشت: اتحادیه‌های صنفی با حرکت کنار علما و فعالیت در این فضای معنوی می‌توانند تجلی و ترجمه یک اقتصاد اسلامی باشند.

دهناد با تاکید بر اینکه عنوان پایگاه فکری شیعه در جهان مطرح است، بیان کرد: باید از این استان علم و قدرت نرم به جهان منتشر شود.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: در این میدان جنگ اقتصادی نقش بازاریان و اصناف بسیار حایز اهمیت است تا با کمک مسئولان و اصناف بتوان بر شرایط سخت پیروز شویم.

انتهای پیام/78005/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول