اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فروش یکی از شرکت‌های تولیدی:

تلاطم‌های بازار ارز درد صنعت کشور است / رونق صنعت ایران حمایت مسئولان را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مسئول فروش شرکت رهاب صنعت سپاهان تلاطم‌های بازار ارز و دلار کشور را درد صنعت دانست و گفت: خروج از بحران‌های پیش روی صنعتگران و رونق صنعت اراده و حمایت پولادین مسئولان را می‌طلبد.

تلاطم‌های بازار ارز درد صنعت کشور است / رونق صنعت ایران حمایت مسئولان را می‌طلبد

میلاد اسماعیلی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مسئولان باید با تمام توان و اجرای موازین قانونی از صنعت حمایت کنند.

وی اضافه کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی برای رونق فعالیت‌های خود به حمایت‌های مالی و مادی نیازمند نیستند بلکه این مجموعه‌ها به حمایت‌های معنوی نیاز دارند.

مسئول فروش یکی از شرکت‌های تولیدی با بیان اینکه تحریم‌ها به صورت 100 درصدی روی بازار صنعت کشور تأثیر‌گذار بوده است، تصریح کرد: البته تأثیر تحریم‌ها بر فعالیت بخش‌های مختلف کشور به ویژه مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در این برهه زمانی شدید‌تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته با توجه به اینکه وابستگی بسیاری به منابع نفتی کشور داشته‌ایم، صنعت‌گران نسبت به مسئله خود‌کفایی خود بی‌توجه بوده‌اند، ادامه داد: البته بازخورد این تحریم‌ها در وضعیت بازار کشور چشمگیر‌تر و شدید‌تر بوده و به عنوان مثال بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز مجموعه‌های صنعتی وارداتی است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز این مجموعه‌ها برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند، تاکید کرد: نبود مواد اولیه بخش‌های تولیدی و صنعتی، تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز و دلار در کشور از مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه فعالیت این مجموعه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال وجود این مشکلات صنعت در کشور به حالت نیمه تعطیل در آمده است، افزود: اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود در راستای فعالیت مجموعه‌های صنعتی این استان بسیاری از واحد‌های صنعتی اصفهان در حال خارج شدن از گردونه تولید هستند.

این مسئول با تأکید بر اینکه صنعت یک زنجیره به هم پیوسته است، گفت: خارج شدن یکی از حلقه‌های این زنجیر سبب بروز مشکلاتی در زمینه چرخه فعالیت تمام حلقه‌های این زنجیره می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعتگران باید در راستای خروج از بحران‌های فعلی پیش روی صنعت کشور همت کنند، اظهار کرد: البته ساماندهی وضعیت صنعت در کشور تنها با همت صنعت‌گران امکان‌پذیر نیست بلکه خروج از بحران‌های پیش روی صنعت‌گران و رشد و رونق صنعت در کشور اراده و حمایت پولادین مسئولان را می‌طلبد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در صورت ادامه یافتن وضعیت کنونی صنعت، آینده روشنی برای صنعت ایران وجود ندارد، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند راهکاری برای برند‌سازی محصولات و تولیدات داخلی است اما در حال حاضر فضا‌های سر‌پوشیده نمایشگاه‌ها مکان مناسبی برای معرفی بخش‌های کارگاهی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مکان‌هایی را برای فعالیت این بخش‌ها اختصاص بدهند، تصریح کرد: مسئولان باید نظارت‌های خود را نسبت به فعالیت واحد‌های تولیدی افزایش بدهند و امروز عدم نظارت بر واحد‌های تولیدی سبب تولید محصولات بدون کیفیت و با قیمت پایین شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه صنعت‌گران در شرایط فعلی به وجود ثبات در بازار ارز و دلار نیاز دارند، اضافه کرد: اما در حال حاضر ثباتی در این بازار وجود ندارد و تلاطم‌های بازار ارز و دلار بسیاری از تولید‌کنندگان را رنج می‌دهد و این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین درد‌های صنعت کشور است .

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول