اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان انتظامی هرمزگان خبر دادند

کشف 48 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

خبرگزاری فارس: مسئولان انتظامی هرمزگان از کشف حدود 400 دستگاه تلفن همراه قاچاق و 48 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس طی ساعات گذشته‌ خبر دادند.

کشف 48 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان همواره به سبب دسترسی آسان به دریا و آب‌های آزاد، پدیده قاچاق در برخی از نقاط دارای رونق است.

این امر سبب شده که مسئولان مربوطه به ویژه در حوزه انتظامی در راستای مقابله با این پدیده شوم به طور مداوم به اجرای عملیات‌هایی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش فرآیند اقدام‌های نیروی انتظامی در این راستا کشف مقادیر قابل توجهی از اقلام قاچاق طی هر ماه بوده است.

فرمانده انتظامی این شهرستان عصر امروز در نشستی مطبوعاتی از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف 392 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق خبر داد.

سرهنگ عبدالحسین بسطامی در این راستا اضافه کرد: مأموران یکی از پاسگاه‌های ایست بازرسی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو 392 دستگاه گوشی تلفن همراه، 689 عدد سیگار الکتریکی مخصوص ترک سیگار و 298 عدد شارژر تلفن همراه کشف و در این راستا دو نفر را دستگیر کردند.

همچنین رئیس پلیس آگاهی هرمزگان نیز در ادامه از کشف 48 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس خبر داد و در این راستا اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان روز گذشته در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محل دپو سوخت قاچاق در اطراف شهرستان را شناسایی کردند.

سرهنگ سید حسن اصلحی افزود: مأموران در یک اقدام هماهنگ در بازرسی از محل 48 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و مقادیری شیلنگ و چند دستگاه پمپ تخلیه کشف و به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انتقال دادند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاچاقچیان در واقع به پایه‌های اقتصادی کشور لطمه می‌زنند، افزود: پلیس در این راستا با جدیت دستور جلوگیری خروج غیرقانونی سوخت از کشور را در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیروی انتظامی طی هر ماه مقادیر قابل توجهی سوخت در استان را کشف و از خروج این  سرمایه ملی کشور جلوگیری می‌کند.

 پدیده قاچاق و افزایش و یا کاهش آن، بیشتر در مرزهای آبی متاثر از ارزش نرخ ارز در داخل و خارج است، به نحوی که هر فصل و یا هر سال قاچاقچیان با توجه به صرفه اقتصادی، دست به قاچاق کالاهایی می‌زنند که متقاضیان بیشتری در این سو و یا آن سوی مرز داشته باشد.

یادآوری می‌شود هم‌اکنون عمده کالای مورد قاچاق به خارج و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس سوخت گازوئیل است.

همچنین عمده کالای قاچاق وارداتی را نیز اقلام غذایی، وسایل صوتی و تصویری و پوشاک شامل می‌شود.

انتهای پیام/88001/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول