اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤسس مرکز ترک اعتیاد بانوان مازندران خبر داد

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر / برخورد مناسب با معتادان صورت نگرفت

خبرگزاری فارس: مؤسس مرکز ترک اعتیاد بانوان مازندران از افزایش 70 درصدی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: امروزه اعتیاد امری طبیعی تلقی شده و باید به صورت کاملا جدی پیگیری شود.

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر / برخورد مناسب با معتادان صورت نگرفت

فریده بناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: مرکز ترک اعتیاد کلبه آرامش نخستین و تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان مازندران است که از زمان شروع تاکنون بیش از 900 نفر از سراسر کشور به این مرکز مراجعه کردند.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار گرفته شده در چند ماه گذشته افرادی که به این مرکز مراجعه کردند حدود 60 تا 70 درصد از آنها در مسیر بهبودی و زندگی عاری از مواد به سر می‌برند گفت: اعتیاد به عوامل مختلفی از جمله جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بستگی دارد و در درمان آن نیز لازم است به همه این ابعاد پرداخته شود.

بناری سنین مراجعه‌کنندگان به این مراکز را بین 20 تا 60 سال دانست و افزود: بیشترین آمار گرفته شده از مراجعان بین 20 تا 35 سال بوده که مواد مصرفی اغلب آنها کراک و شیشه است.

وی تصریح کرد: نحوه پذیرش بیماران به این صورت است که بیمار معتاد از مراجعه به مرکز پس از مشاوره به پزشک (مسئول فنی سم‌زدایی) که در درمانگاه حضور دارد، مراجعه می‌کند و پس از دریافت گواهی سلامت جسمانی از نظر بیماری‌های همراه و تایید اینکه فرد معتاد توانایی درمان بدون دارو را دارد در این مرکز پذیرش و یک اقامت 28 روزه را می‌گذراند و در طول این دوره می‌توان به قطع مصرف بدون دارو روش پرهیزمدار اشاره کرد.

بناری با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده در سال 82 مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد در کشور نسبت به 50 سال قبل از آن 70 درصد افزایش داشته است گفت: امروزه اعتیاد امری طبیعی تلقی شده و باید به صورت کاملا جدی پیگیری شود، اما تاکنون برخورد اجتماعی مناسب با معتادان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/86010/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول