اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ایران یکی از مقتدرترین گروه‌های حاضر در آب‌های بین‌المللی است / اسکورت 10 هزار کشتی در زمان جنگ

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز یکی از مقتدرترین یگان‌های نظامی در خلیج عدن و مبارزه با دزدان دریایی است.

نیروی دریایی ایران یکی از مقتدرترین گروه‌های حاضر در آب‌های بین‌المللی است / اسکورت 10 هزار کشتی در زمان جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به هفتم آذر ماه سالروز نیروی دریایی ابراز کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر ماه سال 1359 طی عملیات مروارید و پس از 27 روز نبرد جانانه موفق شد دو سوم توان دریایی ارتش عراق را منهدم کرده و بقیه آن‌ها را نیز تا پایان جنگ در انزوا نگه دارد ضمن اینکه این عملیات نخستین پیروزی مهم ایران در جنگ بود که دلگرمی رزمندگان را در همه جبهه‌ها در پی داشت.

وی افزود: هر کشور دارای سه بازوی نظامی یعنی نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی است و عملیات مروارید موجب شد بازوی دریایی ارتش عراق در همان آغاز جنگ در هم شکسته شود به این صورت که صدام مانند شطرنج بازی شد که تا پایان نبرد مجبور بود با دو مهره در مقابل سه مهره ایران بازی کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه طی عملیات مروارید دو پایگاه نفتی مهم عراق نیز نابود شده و این اقدام موجب قطع بخش مهمی از صادرات نفت این کشور شد خاطرنشان کرد: پس از هفتم آذرماه 59 محاصره دریایی عراق تکمیل و تهدیدات ارتش این کشور از طریق آب خنثی شد.

وی ادامه داد: این عملیات راهبرد عراق و دشمنان ایران را برای حمله برق آسا به جمهوری اسلامی از بین برد و در این میان رشادت‌های پرسنل ناوچه پیکان و فرمانده آن یعنی شهید همتی که از پشتیبانی نیروی هوایی نیز بهره می‌بردند موجب شد امام خمینی(ره) این روز را برای همیشه به عنوان روز نیروی دریایی نام‌گذاری کنند.

موسوی با بیان اینکه عملیات مروارید نقطه عطفی در نبردهای دریایی ایران به شمار می‌رفت گفت: با این وجود نیروی دریایی ارتش تا پایان جنگ وظایف ذاتی خود را به خوبی انجام ‌داد و در عملیات‌های زیادی نیز پشتیبان دیگر نیروها بود ضمن اینکه نیروی دریایی ایران یکی از اهداف مهم صدام از جنگ تحمیلی یعنی خروج از خفگی ژئوپلتیکی در منطقه را خنثی کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان داشت: صیانت از حریم دریایی جمهوری اسلامی، اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت کش و قطع خطوط مواصلاتی آبی عراق از دیگر وظایفی بود که نیروی دریایی طی سال‌های جنگ بر عهده داشت.

وی با اشاره به اسکورت بیش از 10 هزار کشتی حامل بیش از 300 میلیون تن کالا توسط نیروی دریایی در طول جنگ تحمیلی گفت: 93 درصد واردات ایران و نیز 100 درصد صادرات نفت از طریق مرزهای آبی صورت می‌گیرد و این مسئله نشان‌دهنده اوج اقتدار نیروی دریایی ارتش ایران است به طوریکه در این مدت تنها سه درصد کشتی‌ها مورد حمله ارتش عراق واقع شده و 0.2 درصد از آن‌ها نیز غرق شدند و این آمار یک نتیجه درخشان برای ارتش ایران محسوب می‌شود.

موسوی با بیان اینکه دشمنان گمان می‌کردند پس از جنگ و با قطع پشتیبانی فنی آن‌ها به تدریج ارتش ایران و نیروی دریایی ضعیف می‌شود ابراز کرد: با این وجود جوانان غیور و ولایت مدار ایران زمین موفق شدند این نقشه آن‌ها را خنثی کرده و با تلاشی وصف‌ناپذیر علاوه بر نگهداری از تجهیزات موجود، ابزارهایی کاملاً بومی تولید کنند که نمونه آن‌ها ناوشکن جماران و ناوچه‌های موشک انداز درفش هستند و علاوه بر همه این‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز یکی از مقتدرترین یگان‌های نظامی در خلیج عدن و مبارزه با دزدان دریایی است و تنها گروهی است که توانسته از میان دزدان اسیر بگیرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: پیروزی‌های اسلام ادامه دارد و شکست رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر غزه هم درخشش دیگری از صبح پیروزی است زیرا گنبد آهنینی که تبلیغ زیادی برای آن می‌کردند فرو ریخت و دیگر ادعاهای آن‌ها نیز از همین سنخ خواهد بود.

وی ادامه داد: گفتمان دشمنان ایران امروز همان گفتمان لشکر ابن زیاد است که به اباعبدالله(ع) گفتند یا تسلیم شو یا آماده هرگونه فشار باش، اما ما همچون امام و پیشوای خود به آن‌ها می‌گوییم «هیهات من الذله»؛ هرچند تفاوت‌هایی چون بصیرت بالای مردم ایران در مقابل بی‌بصیرتی مردم روزگار امام حسین(ع) موجب تقویت جبهه اسلام در دوران کنونی است.

انتهای پیام/78004/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول