اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی و نفتکش را اسکورت کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به 10 هزار کشتی و نفتکش در 150 عملیات را اسکورت کرد.

نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی و نفتکش را اسکورت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا عباسیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش با داشتن تجهیزات و امکانات پیشرفته نظامی و نیروی پرقدرت نظامی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و آماده اجرای هرگونه مأموریت است.

عباسیان با استناد به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی که نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی است، افزود: توان بازدارندگی نیروی دریایی ارتش با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی به‌گونه‌ای است که هر لحظه آماده اجرای ماموریت است.

وی با بیان اینکه 90 درصد تجارت دنیا از طریق دریاست، افزود: هرگونه ناامنی در دریا می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند که نیروی دریایی ارتش با اجرای ماموریت‌های مختلف امنیت را فراهم کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش با همه توان آماده دفاع از مرزهای آبی کشورمان و انجام ماموریت‌های مختلف است.

این مسئول به عملیات مروارید در سال 1359 اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش در این عملیات شکست جبران‌ناپذیری به نیروی دریایی بعثی زد که تا پایان جنگ نتوانستند خود را در صحنه نشان دهند.

وی گفت: با این پیروزی که در 67 روز اول جنگ صورت گرفت موجب ارتقاء روحیه رزمندگان شد و اقتدار نظام اسلامی ایران به جهان ثابت شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه 90 درصد تجارت و 100 درصد صدور نفت از طریق دریا صورت می‌گیرد، گفت: نیروی دریایی ارتش پس از شکست نیروی بعثی وظیفه اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش را به عهده گرفت به گونه‌ای که نزدیک به 10 هزار کشتی و نفتکش در 150 عملیات در دوران جنگ را اسکورت کرد که 300 میلیون تن کالا جابه‌جا شد.

عباسیان متذکر شد: علاوه بر اسکورت کشتی‌های تجاری نیروی دریایی ارتش در عملیات‌های گوناگون جنگی از جمله عملیات ثامن ائمه، بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر، عملیات خیبر، بدر، والفجر هشت و دیگر عملیات‌های خاکی قاطعانه شرکت کرد.

این مسئول با بیان اینکه از دریا ضمن اینکه تجارت ارزان صورت می‌گیرد مشاغل متنوع مهیاست، اذعان داشت: از مجموع 7700 کیلومتر مرزهای کشور 69 درصد خشکی و 31 درصد آبی است و تنها هفت درصد صادرات و واردات از مرزهای خشکی صورت می‌گیرد و 93 درصد تجارت ایران اسلامی از طریق دریا انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول