اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار لعلی خبر داد

اسکورت 1400 کشتی و ناوچه از سوی نیروی دریایی / آمادگی نیروی دریایی برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان

خبرگزاری فارس: رئیس گروه ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در طی دو سه سال اخیر یک هزار و 400 کشتی و ناوچه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده است.

اسکورت 1400 کشتی و ناوچه از سوی نیروی دریایی / آمادگی نیروی دریایی برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دریادار حسین‌علی لعلی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اسکورت کشتی‌ها و ناوچه‌های تجاری و دریایی از برنامه‌های نیروی دریایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در مواجه با دزدان دریایی اقدامات مطلوبی را انجام داده است، خاطرنشان کرد: 100 مورد مقابله با دزدان دریایی در دریا از سوی این نیرو انجام شده است.

رئیس گروه ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی نیروی دریایی به منظور تامین امنیت دریاها و استفاده از منابع آنها تصریح کرد: دریا از اهمیت ویژه‌ای برای هر کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه دریا دارای منابع کلان و فواید بسیاری برای کشورها است، خاطرنشان کرد: تهدید دشمنان از سوی دریا بیشتر صورت می‌گیرد.

دریادار لعلی از آمادگی یگان‌های مختلف نیروی دریایی برای مقابله با تهدیدات دشمنان خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آماده دفاع از تمامیت ارضی به ویژه مرزهای دریایی به عنوان منافع ملی است.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی در دوران پس از دفاع مقدس یادآور شد: این نیرو در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های مطلوبی داشته و تجهیزات آن بسیار پیشرفته است.

رئیس گروه ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آموزش نیروی انسانی متخصص را از افتخارات این نیرو برشمرد و گفت: در حال حاضر نیروهای توانمند و متخصص در این نیرو فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 98 درصد تجارت جهانی از طریق دریاها صورت می‌گیرد، یادآور شد: استفاده و حفظ دریاها از اهمیت ویژه‌ای برای کشورها برخوردار است.

*توسعه روابط ملت‌ها از دلایل اهمیت دریاها محسوب می‌شود

دریادار لعلی توسعه روابط ملت‌ها و توسعه تجارت را از دلایل اهمیت دریا عنوان کرد و افزود: استفاده از دریا برای اعمال قدرت، توسعه شهرنشینی در سواحل دریاها، ایجاد مشاغل متنوع و بهره‌برداری از منابع دریایی از دیگر ضرورت‌های استفاده از دریا محسوب می‌شود.

وی استفاده از فضاهای دریا و استفاده از انرژی‌هایی از جمله جذر و مد، امواج دریا و جریان‌های دریایی را از دیگر علل اهمیت دریاها دانست و گفت: بهره‌برداری از منابع غنی دریایی به اهمیت این مقوله می‌افزاید.

*31 درصد مرزهای کشور آبی است

رئیس گروه ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه 31 درصد مرزهای کشور ایران مرز دریایی است، ادامه داد: 15 درصد مرزهای کشور رودخانه‌ای و 54 درصد خشکی است.

وی با اشاره به اینکه 93 درصد صادرات و واردات کشور از طریق 31 درصد مرز دریایی کشور صورت می‌گیرد، افزود:‌ ضروری است از ظرفیت‌های دریایی کشور به نحو مطلوبی استفاده شود.

دریادار لعلی بر ضرورت توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ مرزهای دریایی و استفاده از منابع آن تاکید کرد و افزود:‌ ارتش جمهوری اسلامی به منظور حفظ مرزهای دریایی کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی استقرار در سواحل جنوب شرقی را از اقدامات نیروی دریایی کشور عنوان کرد و گفت: استقرار 23 ناو در خلیج عدن، دریای مدیترانه به منظور حفظ منافع ملی، احداث زیرساخت‌های لازم، ساخت ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی تاکتیکی و ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی از اقدامات کشور محسوب می‌شود.

رئیس گروه ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس عملیات مروارید را از عملیات‌های موفق و غرورآفرین این نیرو عنوان کرد و افزود: نیروی دریایی در این عملیات ضربه سنگینی به دشمن وارد کرد.

انتهای پیام/73003/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول