اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش ایران:

صد درصد ادوات نیروی دریایی کشور بومی است

خبرگزاری فارس: فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در نوشهر گفت: صددرصد امکانات و ادوات نیروی دریایی در داخل کشور ساخته می‌شود.

صد درصد ادوات نیروی دریایی کشور بومی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امیر دریادار پیمان جعفری پیش از خطبه‌های نماز جمعه در ساری به مناسبت هفته نیروی دریای اظهار داشت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نیروی‌ عظیم الهی توانسته است قدرت خود را در خلیج عدن، اقیانوس هند و دریای سرخ به اثبات برساند.

وی با اشاره به حضور گسترده نیروی دریایی در آب‌های آزاد جهان تصریح کرد: در طول چند سال گذشته نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران 23 ناوگروه و هزار و 500 کشتی تجاری را اسکورت کرده است.

فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر در ادامه با اشاره به پشتوانه عظیم نیروی دریایی در کشور خاطر نشان کرد: هر سازمان و نهادی برای پویایی نیاز به تربیت نیروی انسانی داشته و نیروی دریایی نیز به تربیت نیروی انسانی توجه ویژه دارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه 5 رشته در دانشگاه علوم دریای مازندران در حال تدریس است بیان داشت: تاکنون 32 دوره آموزشی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شد.

جعفری اضافه کرد: نیروی دریایی هزاران دانش‌آموخته را در راستای خدمت به نظام تربیت کرد.

وی در ادامه به نقش اثرگذار نیروی دریایی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: هر چند در شروع جنگ تحمیلی حضور نیروی دریایی در جبهه‌ها اندک بود، ولی با تمام قدرت در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردیم.

این مسئول با اشاره به صرفه اقتصادی حمل بار با کشتی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی از جایگاه مهمی در جهان برخوردار بوده و حدود 31 درصد مرزهای کشور دریایی است.

وی با اشاره به حیاتی بودن مرزهای دریایی یادآور شد: بسیاری از شهرهای مهم دنیا در کنار دریا ایجاد شد و این مهم نشانه اهمیت داشتن مرز دریایی است.

جعفری در ادامه با اشاره به دستاوردهای مهم دریایی و ادوات دریایی در کشور بیان داشت: صددرصد امکانات و ادوات نیروی دریایی در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به بی‌‌ثمر بودن تحریم‌ها بیان داشت: نیروی دریایی ایران با تولید ادوات دریایی اثبات کرد که تحریم‌ها هیچ اثری در پیشرفت کشور ما ندارد.

انتهای پیام/86004/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول